V listopadu 2014 vydal českobudějovický Budvar novinku na trhu – unikátní B:CRYO. Pivo s obsahem alkoholu kolem 21% nelze koupit v obchodních řetězcích, ale pouze ve vybraných restauracích. A ty musí produkt hájit, neboť pokud prodej nebude uspokojivý, o B:CRYO přijdou. Budvar se nově chce také zaměřit na svoji síť restaurací.
Na úspěch produktu po uvedení na trh zpovídala Budějcká Drbna tiskového mluvčího Budějovického Budvaru Petra Samce, který říká: „B:CRYO je nápojem, který je primárně určen jako digestiv. Velmi dobře se totiž hodí k tradičním pokrmům české kuchyně, jako jsou pečené koleno, vepřová žebra, pečená husa nebo tatarský biftek.“
Jste s produktem B:CRYO spokojeni?
Speciální pivo Budweiser Budvar B:CRYO je na trhu několik měsíců a zájem ze strany provozovatelů restaurací byl značný. Velmi rychle, během několik týdnů, jsme B:CRYO začali čepovat v 60 vybraných restauracích. To byl i nás cíl v první etapě při uvedení na trh, takže jsme vcelku spokojeni. V současné době si milovníci pivních specialit mohou B:CRYO objednat v 69 provozovnách.
Můžete říct, jaké máte na produkt ohlasy od konzumentů?
B:CRYO je velmi unikátní druh piva. Vyrábí se kryokoncentrací přímo na stole zákazníka. Má velmi specifickou chuť (stupňovitost asi 40, hořkost 60 EBC a obsah alkoholu kolem 21%). Logicky nemůže chutnat každému a také není určen k pití po celý večer. B:CRYO chutná jako pivo, ale zároveň hřeje jako destilát, proto se pije ze sklenic o objemu 0,2 litru na nožce.
Pije se pomalu, při konzumaci je potřeba plným douškem zaplavit všechny chuťové receptory v ústech. Po napití přechází plná a intenzivní pivní chuť B:CRYO od nasládlosti k intenzívní hořkosti, která v závěru nabádá k dalšímu napití. Velmi dobře ale může kdykoliv během večera doplnit běžné čepované pivo.
Máme řadu velmi pochvalných ohlasů. Nicméně nepočítáme s tím, že B:CRYO bude k dostání na každém rohu. Je to opravdová specialita, která se do většiny běžných restaurací prostě nehodí. Restaurace tedy budeme i nadále velmi pečlivě vybírat a jejich počet nechceme zásadním způsobem navyšovat.
Jaké jsou statistiky prodeje?
Je mi líto, ale čísla o prodeji nezveřejňujeme.
Jsou pro vás prodejní čísla uspokojivá? Jaká byla očekávání?
Prodej chceme samozřejmě stále zvyšovat, ale spíše než navyšováním počtu restaurací chceme zvyšovat prodej právě v těch vybraných, exkluzivních podnicích. B:CRYO může být pro restauraci značná konkurenční výhoda. Proto počítáme s marketingovou podporou těchto podniků a také s motivačním programem pro personál. Určitě budeme také postupně upravovat distribuci. Pokud v některé restauraci nepůjde prodej B:CRYO podle našich představ, přemístíme tento produkt jinam.
Uvažujete o rozšíření produktu do zahraničí?
Registrujeme velký zájem na Slovensku, ale v nejbližší době o exportu neuvažujeme.
Je reálné, aby se fajnšmekři dočkali dalších druhů B:CRYO?
V nejbližší době nepočítáme s dalšími variantami.
Budvar údajně přemýšlí o své síti restaurací. Je to pravda?
V současné době již máme dva fungující koncepty restaurací – Budvarka a In Loco. Chceme dále zlepšit nabídku našim zákazníkům ve smyslu pěkných a pro hosty atraktivních konceptů. Kromě rozšíření konceptu In Loco pracujeme i na dalších projektech, ale zatím o nich nechceme mluvit.
Názor na B:CRYO nám řekl náhodný konzument František Mládek: „B:CRYO je dobrý společník při konzumaci kroužků a kolena či žeber. Zpříjemní tak posezení s přáteli. Člověk to nemůže brát jako pivo. Je to spíš likér nebo pivní extrakt, který si může návštěvník sám natočit a tím se i u stolu zabavit.“ |
Napsal: Michal Heřman
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.