Praha si nechá zpracovat studii rozvoje železniční dopravy v Praze. Vzniknout by tak v budoucnu mohly nové železniční linky a některé stávající by měly být prodlouženy. Zpracování studie schválili pražští radní. Kdy by mohly být nové linky zřízeny, není zatím jasné. V hlavním městě nyní fungují více než dvě desítky linek označených písmenem S a denně vlaky v rámci pražské integrované dopravy přepraví více než 117.000 cestujících.
Zcela novou by podle dokumentu, který dnes radní schválili, mohla být linka S71. Ta by jezdila ze Smíchovského nádraží přes Vršovice na Zahradní Město, dále do stanice Depo Hostivař a končila by v Běchovicích. Druhou novou linkou by mohla být S72. Ta by vyjížděla z Radotína a jela do Krče, na Zahradní Město a přes Hostivař a Libeň do Vysočan.
Kromě zcela nových linek by mohly být u některých prodlouženy jejich trasy. To se týká třeba linek S6 a S65, které by nekončily na Smíchově, ale až na hlavním nádraží, nebo linky S49, která by jela z Roztok u Prahy až do Hostivaře. Prodloužení je nyní možné ale pouze o víkendu, ve všední dny mu brání nedostatečná kapacita křížení tratí ve stanici Praha-Libeň.
Pro vznik nových linek a jejich využití je podle materiálu klíčové zřízení nových železničních zastávek ve vhodných lokalitách, především v místech potenciálních přestupních uzlů. Již v minulosti se objevily úvahy o zřízení zastávek mimo jiné třeba na Výtoni v Podskalí, v Edenu nebo na Zahradním Městě.
Kdy by mohly nové linky či zastávky vzniknout, zatím není jasné. Pražští radní dnes zadali organizaci Ropid, která plánuje pražskou MHD, zpracování komplexní studie rozvoje železnice v Praze. Ta by potom měla být hotova do konce ledna příštího roku.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.