Po otevření tunelu Blanka zhoustla doprava na některých místech v Praze 6, nezvykle byla naopak v ranní špičce bez kolon magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách. To řekla pracovnice Dopravního informačního centra Praha, které spadá pod Technickou správu komunikací hlavního města Prahy (TSK). Tunel Blanka se otevřel v sobotu, dnes je tak v provozu první pracovní den.
Kolony se víc než dřív dnes ráno tvořily ve Svatovítské ulici a kolem její křižovatky s ulicí Milady Horákové a také v Patočkově ulici ve směru k Bělohorské. Na těchto místech jsou výjezdy z Brusnického tunelu, který je součástí tunelového komplexu Blanka.
Volné byly kolem 08:15 naopak ulice V Holešovičkách a most Barikádníků, což podle pracovnice dopravního informačního centra nebylo před otevřením Blanky zvykem. Nedaleko od mostu ústí Bubenečský tunel, který také patří k nově zprovozněným součástem Blanky. "Co je hodně překvapující, je také Wilsonova, ta je úplně volná," popsala pracovnice centra provoz na magistrále.
Kolony dnes ráno podle ní tradičně popojížděly v obou směrech v Dobříšské ulici, ucpaná byla jako obvykle také Štěrboholská spojka.
Šestikilometrový tunelový komplex Blanka byl zprovozněn v sobotu odpoledne po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.
Tunelem by mělo denně projet na 80.000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50.000 vozů. Rychlost v tunelu je zatím omezena na 50 kilometrů v hodině.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.