Vážená elito ve zbrani české dopravní infrastruktury,
dovolte mi poděkovat vám za vaši skvělou práci a inovativní nápady, kterými obohacujete desítkami let prověřený koncept „Narýsuj, postav a jeď!“ fungující ve vyspělých, ale i mnohých rozvojových zemích. Váš koncept „Váhej, zdržuj, slibuj, vymýšlej nesmyslné scénáře, často je měň, jdi po drahých řešeních, mysli na všechny kolem jen ne na řidiče, ale hlavně nic nestav, proboha!“ zaslouží skutečné uznání.
Obdivuji i bezelstnost, s jakou otevřeně informujete o svých selháních a nezdařených plánech, veřejně přiznáváte vlastní neschopnost, posunujete termíny realizace staveb o desetiletí a když už je tlak veřejnosti neudržitelný, vykroužíte na mapě kruhový objezd, což má údajně zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy, ale v reálu to povede k vytvoření kolon a zpomalení řidičů, což bez vytáček uznáváte. Když si užívám svůj čas v další nekonečné koloně, dojetí nad vaší způsobnou péčí o českou dopravní infrastrukturu mi až vhání slzy do očí.
Nejraději mám silnici I/3 mezi Olbramovicemi a Mirošovicemi, zejména úsek u Benešova. Jezdím po něm, jak jen to jde. Obdivuji, s jakou lehkostí roky ignorujete a bagatelizujete prodlužující se kolony a přibývající vážné dopravní nehody, včetně těch smrtelných. A jsem doslova nadšen z vašeho posledního nápadu, kterým se vyrovnáte s „neuvědomělými“ řidiči, kteří v každodenních zácpách cedí skrz zuby nadávky na absolutně neschopné politiky a úředníky z ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic České republiky, kterým – údajně – zdatně sekundují ti z místní samosprávy. Váš nápad postavit na severní i jižní straně Benešova kruhové objezdy, které řidiče v kolonách ještě více zpomalí a cestování v daném úseku v podstatě absolutně znemožní, navrhuji vyhlásit za nápad desetiletí – snížit intenzitu dopravy a počet řidičů skrze infarkty, které jim úmyslně přivodíte dalším zhoršením skandální dopravní situace v daném místě, to je dokonalé mistrovství!
Úsek silnice, na němž denně projede přes 24 tisíc aut a která se už nemění v parkoviště jen v páteční (z Prahy) a nedělní (do Prahy) špičce, ale skoro každý den, mnozí pokládají za memento vaší absolutní neschopnosti a ignorantství, za které byste zasloužili sedět v koloně do konce života. Já si to ale nemyslím. Jste chytří a svou práci děláte skvěle. Tím, že jste potvrdili, že se se zahájením výstavby chybějícího úseku dálnice D3 v daném místě počítá nejdříve v roce 2024, jste mě v tom dokonale utvrdili.
O vašich stoprocentních kompetencích mě přesvědčil i dodatečný návrh, aby se v místě, kde ústí ulice Spartakiádní na silnici I/3 a dál pokračuje do Zámeckého parku Konopiště, nevybudoval nadchod za jednotky milionů korun, ale celá silnice se zakopala pod zem za zhruba 690 milionů korun. Ten nápad je skutečně kouzelný. Svést nutnost vybudování zbytečného tunelu na požadavek na bezbariérovost je sice jak z dalšího dílu Tondy Blaníka, protože bezbariérové nadchody se staví jak na běžícím pásu i daleko na východ od České republiky, ale nedejte se! Vaši myšlenku „České silnice ideálně zcela bez aut“ plně podporuji. Zlí jazykové tvrdí, že kdybyste najali soukromého taxikáře, který by pobíral 30 tisíc korun měsíčně a celý den na inkriminovaném místě čekal na případného vozíčkáře, aby jej odvezl přímo ke konopišťskému zámku, mohl by pro vás za těch 690 milionů korun pracovat téměř dva tisíce let. Je to sice pravda, ale my víme své – tunel je přeci tunel a my Češi je umíme výborně, to se všeobecně ví!
Závěrem mi, moji milí, dovolte popřát vám mnoho přibývajících kompetencí, nulové odpovědnosti a rostoucích tabulkových platů do dalších let ve vašich funkcích, ideálně v těch nevolených, v nichž to budete moci v klidu doklepat až do důchodu. A ať si řidiči moc nevyskakují! Jejich požadavky na silnice s kapacitou odpovídající průměrné intenzitě dopravy, po kterých se bude možné relativně bezpečně dostat z místa A na místo B bez nutnosti stát hodiny v kolonách či rizika utrhnutí kola ve výmolu, jsou naprosto bezprecedentní!
Ať se vám je daří ignorovat alespoň tak jako doposud!
Váš věrný fanoušek a podporovatel (a bohužel i řidič),
Aleš Rod
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.