Japonský pivovar Asahi Group Holdings se dohodl na převzetí Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek, které dohromady za 7,3 miliardy eur (197,3 miliardy korun) koupí od společnosti SABMiller. Nákup východoevropských značek je pro pivovar Asahi největší akvizicí v jeho dosavadní historii, informovala agentura Reuters.
Prodej aktivit SABMilleru v České republice, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí podmínek pro převzetí podniku ze strany amerického pivovaru Anheuser-Busch InBev, které bylo dokončeno v říjnu. Kromě Plzeňského Prazdroje zahrnují prodávaná aktiva polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus.
Společnost Asahi se již dříve dohodla na převzetí některých značek SABMilleru, jako je Peroni a Grolsch. Celkem za ně zaplatí 2,55 miliardy eur (68,9 miliardy korun). Prodej těchto značek byl rovněž podmínkou pro převzetí SABMilleru.
Server IHNED.cz již v pondělí s odvoláním na zdroj Hospodářských novin blízký transakci informoval, že společnost Asahi předložila nejvyšší nabídku na východoevropské značky SABMilleru. Server Lidovky.cz pak s odvoláním na zdroj Lidových novin blízký jednání uvedl, že ze hry o tyto značky vypadly investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera i skupina J&T vedená Patrikem Tkáčem.
Plzeňský Prazdroj je největší pivovarnickou skupinou v České republice. Jeho hrubý zisk v uplynulém finančním roce, který skončil v březnu, vzrostl o pět procent na 3,7 miliardy korun. Tržby se zvýšily o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.
AB InBev se na převzetí SABMilleru dohodl loni a transakci v hodnotě 79 miliard liber (2,5 bilionu korun) dokončil v říjnu. Upevnil si tak pozici největšího světového výrobce piva. Nová společnost má pod kontrolou zhruba 27 procent světového trhu s pivem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.