Plzeňský Prazdroj zahájil na začátku dubna ve Slévárně Pražského hradu oficiální oslavy 175 let od založení první várky piva Pilsner Urquell. Slavnosti spojené s jedním z nejúspěšnějších českých vývozních artiklů potrvají až do listopadu, kdy první várku Pilsner Urquell v roce 1842 poprvé ochutnali plzeňští měšťané.
Zástupci Prazdroje na Pražském hradě připomněli význam piva Pilsner Urquell, které se stalo součástí české historie a tradice. „Historie Pilsner Urquell je příběhem, který nemá srovnání, a to nejen mezi pivy, ale ve světě nápojů a gastronomie obecně,“ řekl v úvodu setkání marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.
„A není vlastně jen součástí české historie. Pilsner Urquell ovlivnil celý pivní svět, kategorie Pils je největším a nejhodnotnějším typem piva na světě, který je uznáván na všech kontinentech,“ doplnil Grant McKenzie.
Historií Pilsner Urquell, ale i hospodami a příběhy osobností, které jsou s plzeňským pivem spojeny, provedli novináře a další hosty starší obchodní sládek Václav Berka a PR manažer Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.
Hosté si mohli plzeňské pivo vychutnat i z jubilejního soudku, který přímo na místě narazil Václav Berka. „Jaký obdiv nastal, když zaskvěla se zlatavá jeho barva a sněhobílá pěna se nad ní vznášela,“ ocitoval vrchní sládek Plzeňského Prazdroje úryvek z kroniky z roku 1842, v níž kronikář zaznamenal neskrývanou radost plzeňských měšťanů z první várky Pilsner Urquell.
Od první várky, tedy celých 175 let, se přitom chuť plzeňského podle Václava Berky nemění. „Od doby, kdy se plzeňské pivo zrodilo, se stále vaří podle receptury prvního sládka pivovaru Josefa Grolla. I v tom je naše pivo ve světě unikátní,“ dodává Václav Berka.
Marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie hosty ujistil, že plzeňský originál zůstane jedinečným českým pivem i pod novým majitelem, japonskou pivovarnickou skupinou Asahi. Ta Prazdroj převzala v pondělí 3. dubna.
„Japonské vedení chová velkou úctu a dovolím si říct, že i obdiv ke značce Pilsner Urquell. Oceňují její tradici i kvalitu. Asi můžu prozradit, že noví majitelé byli při své první návštěvě pivovaru stejně jako všichni návštěvníci uneseni atmosférou našich pivovarských sklepů. Plzeňské tedy i oni považují za klenot, o který se musí nadále pečovat. Jsem proto přesvědčen, že budoucnost s novým majitelem bude pro Pilsner Urquell ještě zářivější,“ konstatoval Grant McKenzie.
Kampaň k oslavám začala již v březnu spotem, který běží na různých televizních i online kanálech. „V průběhu dubna se v hypermarketech a obchodech objeví nové sběratelské řady obalů, které budou k výročí 175 let odkazovat,“ říká senior brand manažer značky Pilsner Urquell Stanislav Pekárek.
„V květnu se samozřejmě budeme věnovat hokejovému mistrovství světa a po jeho skončení proběhne druhá vlna kampaně. Tentokrát kromě digitálu a televize využijeme i outdoorové plochy,“ prozrazuje Stanislav Pekárek.
Na podzim pak oslavy 175 let vyvrcholí třetí vlnou. Kromě klasického 360 media mixu bude jejím zlatým hřebem i veřejností oblíbený Pilsner Fest, který letos proběhne 7. října. „Poté odstartuje aktivace přímo v on-trade kanálu uvedením nefiltrovaného piva Pilsner Urquell,“ doplňuje Stanislav Pekárek.
On-trade prodej nefiltrovaného plzeňského v restauracích doprovodí podle Pekárka roadshow s formankou Plzeňského Prazdroje Janou Šusovou, která objede několik tradičních plzeňských hospod v klasickém formanském voze se spřežením. Pivovar podle Pekárka chystá k významnému výročí Pilsner Urquell i další akce a překvapení, které Plzeňský Prazdroj představí během léta a podzimu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.