Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pondělí 11. listopadu 2024  |  Svátek má Martin
Bez reklam

Uvádíme na trh iPhone mezi slovníky, říká spoluautor Kreativního slovníku Tomáš Bednář

Za nadějným projektem s názvem Kreativní slovník stojí Tomáš Bednář a jeho britská přítelkyně Suzannah Gearingová. Podle Bednáře se jedná o revoluci mezi slovníky. Zatím jsou se svým projektem teprve v polovině, ale už teď nabízejí slovníky v angličtině, španělštině a němčině.

Od začátku května se snaží nasbírat potřebné prostředky přes kampaň na crowdfundingovém portálu Kickstarter, což je pro české startupy celkem nezvyklé. Úspěch na Kickstarteru by zároveň znamenal i to, že projekt má smysl. Na potřebnou finanční částku se totiž skládají ostatní lidi, které kampaň něčím zaujme. 

Kreativní slovník je postaven na faktu, že osmdesát procent informací získáváme pomoci zraku. Navíc sedmdesát procent vědomostí si pamatujeme díky různým souvislostem. Bednáře a Gearingovou napadlo vytvořit slovníky, které budou využívat myšlenkové mapy a obrázky. Kniha tak obsahuje několik myšlenkových map, kdy každá z nich je zaměřená na konkrétní téma.

Jak vás napadlo vytvořit kreativní slovník?
Na výuku angličtiny se díváme jinak. Snažíme se učit studenty přes jejich oblíbené témata, která je zajímají a vyvolávají v nich přirozený zájem. Každé téma spojíme s výukou určité gramatiky. Potíž je v tom, že slovní zásoba v učebnicích je sice rozdělena do témat, ale v dané lekci není komplexní, proto si musíte často dopomáhat dalšími díly nebo vlastními materiály. Proto jsme se rozhodli, že si najdeme vlastní řešení – kreativní slovník.

Jakou roli v projektu hrajete vy a jakou vaše přítelkyně?
Moje přítelkyně má na starosti produkt samotný – slovní mapy. Takže tvorbu map a ilustraci obrázků. Já se snažím starat o šíření myšlenky, získání potřebné investice a byznys celkově. V podstatě ale spolu vše konzultujeme.

V čem tkví největší kouzlo vašeho slovníku?
Náš slovník nabízí slovní zásobu v tématických mapách s obrázky, jenž přirozeně zapojuje pravou a levou hemisféru a tudíž je učení více efektivnější, protože vždy se lépe jede, když motor pracuje na sto místo padesáti procent

Jak daleko jste se svým projektem?
Projekt stále není dokončený. Jsme přibližně v půlce tvorby naší první knihy a stále jsme nezačali programovat, což bude úplně nejdůležitější část celého projektu. 

Jsou kreativní slovníky určeny i pro dospělé lidi a starší?
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, učitelé a vlastně skoro každý nám stále říká, že náš slovník je určený pro děti. My si myslíme, a máme to i otestované, že naše mapy jsou efektivní i u dospělých studentů či starších osob. Lidský mozek má rád obrázky a logické souvislosti v každém věku. Nyní se snažíme tvořit mapy zaměřené na děti od 3  do 11 let a taky děti se specifickými poruchami učení.

Nyní hledáte potřebné prostředky na Kickstarteru. Pokud uspějete a nasbíráte dostatečný finanční obnos, tak to svědčí o tom, že má váš projekt smysl.
Kickstarter je pro nás v tomto momentě něco, co může náš projekt hodně posunout kupředu, nebo jej hodně zpomalit. Projekt má obrovský smysl, jenom je otázkou, jestli lidé dokáží pochopit, co to vše může přinést. Je to něco podobného, jako když Steve Jobs v roce 2007 uvedl na trh iPhone. My vlastně uvádíme na trh iPhone mezi slovníky. Jedná se o revoluci.

Plánujete v budoucnu rozšíření ještě do dalších jazyků?
Plánujeme toho mnohem více.  

Kreativní slovník si můžete předobjednat přes Kickstarter a pomoci tak britsko-českému startupu v rozjezdu. Kromě papírových verzí bude kniha nabízena i v elektronické podobě a audioverzi. Více informací se dozvíte na internetových stránkách Kreativního slovníku.  

Autoři | Foto archiv Tomáše Bednáře

Štítky slovník, projekt, iPhone, Kickstarter, obrázek, kniha, Steve Jobs, angličtina, revoluce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Uvádíme na trh iPhone mezi slovníky, říká spoluautor Kreativního slovníku Tomáš Bednář  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.