Máloco budí takové vášně jako doprava v Praze. Metropole České republiky je zároveň oblíbenou turistickou destinací, důležitým dopravním uzlem a jedním z nejbohatších regionů v Evropě (ano, skutečně tomu tak je), což vytváří na dopravní obslužnost vysoké nároky. Podívejte se, jak vypadá pražská doprava v číslech.
Největší podíl přemístění osob probíhá prostřednictvím hromadné dopravy. V Praze se tímto druhem dopravy v běžném pracovním dni přemístí zhruba 2,5 milionu lidí, drtivá většina uskutečňuje vnitroměstské cesty. Na druhém místě jsou automobilové cesty (s rostoucím počtem vnějších dopravy z/do Prahy) a na třetím místě je stará dobrá chůze – širší centrum města, ale i synergie mezi kancelářskými a obytnými urbanistickými celky na okrajích města umožňují pěší způsob dopravy na denní bázi. Celkem se v jednom dni v Praze přemístí téměř šest milionů lidí.
Z tabulky je také patrné, že především doprava kombinující automobil a hromadnou dopravu čeká na intenzivnější využití nebo že geografický profil Prahy s vysokou mírou kopců příliš nesvědčí cyklistům.
Cesty | Vnitroměstské (po Praze) | Vnější (do/z Prahy) | Tranzitní (přes Prahu) | Celkem |
Hromadnou dopravou | 2 208 100 | 241 800 | 9100 | 2 459 000 |
Automobilovou dopravou | 954 300 | 614 700 | 77 400 | 1 646 400 |
Kombinací auta a hromadné dopravy | 36 400 | 64 600 | X | 101 000 |
Na kole | 23 300 | 3300 | X | 26 600 |
Pěšky | 1 490 300 | 14 000 | X | 1 504 300 |
Celkem | 4 712 400 | 938 400 | 86 500 | 5 737 300 |
Zdroj: Ročenka dopravy Praha 2016 (TSK).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.