Brno je zlatá loď! A nemyslí se to pouze Brňané (a Ivan Mládek), ale očividně i studenti z celého světa, kteří měli možnost v moravské metropoli žít. Brno totiž navázalo na fenomenální úspěch z minulého roku, když se opět umístilo mezi pět nejlepších studentských měst světa. Žebříček každoročně vyhlašuje britská společnost Quacquarelli Symonds (QS) specializující se na kvalitu vzdělání ve světě.
Od roku 2004 sestavuje britská společnost QS žebříčky nejlepších univerzit světa. Kritéria hodnocení, stejně jako kategorie samotná, jsou různá. Společnost vyhodnocuje nejlepší univerzity z hlediska obecných měřítek kvality vzdělávání, kvality výuky jednotlivých oborů, úspěšnosti v regionu, uplatnění absolventů apod.
Loni byla novinkou kategorie město očima samotných studentů a právě zde Brno zazářilo čtvrtým místem. Vysoký životní standard si město udrželo a letos uzavírá pětku nejlepších studentských destinací světa. Skvělé umístění si udržela také Praha, která se po loňském druhém místě letos umístila čtvrtá. Před českými městy se umístil pouze kanadský Montreal (1.) , australské Melbourne (2.) a německý Mnichov. (3.).
Kategorie „město očima studentů“ zahrnovala přesně ta kritéria, která mladý, životaplný, novým zkušenostem otevřený a zároveň nepříliš majetný student vyžaduje: umělecké a kulturní dění ve městě, cenová dostupnost, noční život, zaměstnanost absolventů a pracovní příležitosti, rozmanitost, tolerance místních, prostor k začlenění se do společnosti a v neposlední řadě přátelské prostředí k životu. V konkurenci stovky velkoměst světa si Česko drží obdivuhodný standard.
Hodnocení měst je založena na výpovědi 50 tisíc studentů z celého světa. Respondenti musí mít s městem vlastní studijní a pobytovou zkušenost. Kouzlo Brna tkví podle respondentů v příjemné atmosféře města. Průzkum doslova cituje jednoho ze studentů, který shrnul svůj život v Brně do několika slov: „unikátní atmosféra, krása, dostupnost, příjemní lidé a kultura."
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.