Rekordman, který chtěl v květnu uspět v státní účtenkové loterii, si na svou šanci musel vyčlenit nejméně deset hodin čistého času. Zhruba takovou dobu zabralo, než do systému přepsal potřebné údaje ze všech 4690 účtenek, jež přihlásil.
Další čas muselo zabrat i shánění všech těchto dokladů. Tím spíše, že podle pravidel loterie lze od jednoho obchodníka z účtenek vystavených v jeden den registrovat vždy pouze jednu. Jinak ale počet účtenek omezen není.
Stát si od akce slibuje to, že sami zákazníci budou v rámci zavedení EET kontrolovat obchodníky, zda vydávají účtenky. Vyhrát lze částky od 100 Kč až po jeden milion korun, či automobil.
Ministerstvo financí účtenkovku propaguje hesly jako „vyhrát nebylo nikdy jednodušší“ nebo „nezapomněli jste v obchodě milion?“.
Z tabulky níže ale plyne, že zájem o tuto loterii není mezi lidmi v Česku příliš velký. Aktivně se účastní zhruba pět procent lidí. Během dosavadního provozu účtenkovka ztratila téměř 20% hráčů, zvyšuje se však průměrný počet účtenek na hráče.
I když například na Facebooku existuje skupina „pro bezúplatnou výměnu, darování nebo přenechání účtenek mezi členy této skupiny“, má jen 605 členů.
Data zpracoval Marek Sušický, který provozuje web datazeet.cz.
ZDROJ: datazeet.cz
„Nárůst ve druhém losování přičítáme zvědavosti lidí si tuto hru vyzkoušet. Vezmeme-li v úvahu počet dospělých občanů České republiky, kteří se mohou této hry zúčastnit (8,4 milionu), představuje 410 000 hráčů zhruba 4,9% dospělé populace,“ komentuje Marek Sušický data, jež shromáždil.
„Nelze tedy mluvit o nějakém výrazném úspěchu, i když klesající trend po prvních čtyřech losováních výrazně zpomalil, uvidíme, jak to bude v dalších měsících,“ dodává Sušický.
Experimentoval i s tím, jak snadné, či naopak náročné je účtenky do systému přihlašovat a kolik času to zabere.
„Třeba v šestém losování byl nejvyšší počet účtenek zaregistrovaný jedním hráčem 3526. To znamená přes 100 registrovaných účtenek denně a pravděpodobně přes 9 hodin čistého času stráveného odesíláním účtenek,“ shrnuje Sušický.
Možné ale podle něj je i to, že toto podávání je plně elektronické a může jít o skupinu obchodníků, kteří svoje účtenky do soutěže sami přihlašují.
Statistiky o účastnících účtenkové loterie – například jejich věk či bydliště – k dispozici nejsou.
Tento text byl původně publikován na portále Hlídací pes.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.