České dráhy (ČD) se zajímají o podmínky, za jakých by bylo možné koupit soukromé železniční dopravce Leo Express a RegioJet. Dnešním Lidovým novinám to řekl generální ředitel ČD Pavel Krtek. Antimonopolní úřad by podle něj případnou akvizici konkurenčních firem mohl za určitých podmínek povolit.
Zda České dráhy některého ze svých konkurentů skutečně koupí, není jisté. "Upřímně, nevíme. V tuto chvíli se zajímáme o podmínky, za jakých by některou nebo obě firmy bylo možné koupit," řekl Krtek deníku. Dodal, že existuje riziko, že české soukromé dopravce koupí Číňané.
Případný nákup železniční konkurence by podle Krtka mohly schválit evropské a české antimonopolní úřady výměnou za odprodej části kapacit ČD. "Detaily neumím určit. Ale za zájem a za zeptání nic nedáme a obě firmy za to určitě stojí," řekl Krtek novinám.
Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura prodej dopravní části své firmy opakovaně vyloučil. Naopak železniční dopravce Leo Express nedávno vydal materiál pro případné investory, upozorňují noviny.
České dráhy v loňském roce přepravily 174,7 milionu cestujících s hospodařily se ziskem 984 milionů korun. K zisku firmy po mnoha letech přispěla i osobní doprava, která skončila v mírném zisku. ČD jednají s kraji o nových smlouvách na provoz regionálních tratí, které vyprší po roce 2019. Podle dřívějšího vyjádření generálního ředitele ČD skončí platnost asi 80 procent dosavadních smluv, přičemž je pravděpodobné, že část z nich už prodloužena nebude.
Leo Express Global je český železniční a autobusový dopravce, který od roku 2012 provozuje osobní železniční dopravu vlaky kategorie InterCity na tratích v Česku. Autobusy Leo Express do Krakova, Lvova, Varšavy, Vídně, Mnichova, Salzburgu, Drážďan nebo Mukačeva navazují na jízdní řády vlaků v Praze, Bohumíně a Košicích.
V roce 2015 zahájil Leo Express spolupráci s Uberem a s prvním českým bike sharingem Rekola. Od roku 2017 převzala aktiva německého železničního dopravce Locomore.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.