Spíš než po silnějších dvanácti- i vícestupňových pivech lidé v horkém počasí častěji sahají po pivech slabších. Jihomoravské pivovary sezonu naplno využívají a vyrábějí na hranici svých kapacit. Vyplývá to z ankety.
"U nás je jednoznačným trendem desítka Jošt, v teplém počasí se prodává ze všeho nejvíc," konstatoval vrchní sládek pivovaru Moravia Jan Grmela.
I v pivovaru Hauskrecht je největší zájem o desetistupňový Špilberk, prodej dvanáctistupňového speciálu Moravian Ale připravují na září. Pro největší pivovar v kraji, Starobrno, je jedenáctka Medium dlouhodobě nejprodávanějším pivem. Výčepní desetistupňový ležák jde nejlépe na odbyt i Slavkovskému pivovaru.
Naopak ratíškovický minipivovar Na Mlýně sází na zavedenou dvanáctku, kterou točí už od svého zrodu. Ta je nejpopulárnější u místních, kteří si berou z pivovaru zásoby i na soukromé akce. Naopak na cyklisty, kteří přes Ratíškovice projíždějí po frekventované stezce, cílí devítistupňový bezový witbier. "To je specialita na léto, teď nabízíme i 10,5stupňový Chmelníček. Ale jsme tady závislí na štamgastech a ti nedají na dvanáctku dopustit. Speciál sice ochutnají, ale pak ho stejně spláchnou dvanáctkou," konstatoval vrchní sládek Martin Tóth.
Zástupkyně největšího jihomoravského pivovaru Starobrno upozornila, že příliš velké horko odbytu točeného piva naopak škodí. "Dochází například k uzavření přírodních koupališť a také k tomu, že pivaři ve vedrech přesahujících 30 stupňů Celsia chodí do restaurací méně a nevyhledávají ani rozpálené zahrádky. V oblasti gastronomie tak může spíše docházet k mírným poklesům prodeje," uvedla Kateřina Veitová ze společnosti Heineken, která Starobrno vlastní.
Ani skladování piva horké počasí neprospívá, proto se ve Slavkovském pivovaru letos více zaměřili na pravidelné závozy, ještě před sezonou vybudovali novou zachlazenou místnost na skladování sudů i lahví.
"Zásobujeme provozy i několikrát týdně, aby pivo v horkých dnech nestrádalo. Hospodské sklepy v letních měsících často nedisponují ideální teplotou na skladování nefiltrovaného a nepasterovaného piva a ne každý provozovatel využívá ke skladování piva zachlazený box. Proto neustále pendlujeme s čerstvě nastáčeným pivem mezi pivovarem a našimi odběrateli," řekl obchodní ředitel pivovaru Zdeněk Vlček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.