Řidiči západoevropských států nedodržují pravidla vysílání pracovníků, zjistila kontrola

Autoři | Tisková zpráva | Foto MDČR

Řidiči západoevropských států stále nedodržují pravidla vysílání pracovníků. Vyplývá to z výsledků kontroly, kterou provedlo ministerstvo dopravy společně s ministerstvem práce a sociálních věcí necelý rok od poslední preventivní akce zaměřené na kontrolu vysílání zahraničních pracovníků v silniční dopravě. Z celkového počtu 154 vozidel zahraničních dopravců, z nichž 66 směřovalo do České republiky, splnili povinnosti pouze tři západní dopravci. Akce proběhla na přelomu července a srpna na dálnicích D1, D6, D8 a na hraničních přechodech Rozvadov, Hatě a Mikulov.

"Zjištěná porušení využije Česká republika jak při vyjednáváních o podobě Balíčku mobility, tak je předá příslušným ministrům a eurokomisařce pro dopravu Violetě Bulc“, říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že od samého počátku zdůrazňuje nesmyslnost aplikace této směrnice na tak vysoce mobilní a v každém členském státě zcela odlišně upravený sektor, kterým je silniční doprava.

Nejčastěji se jednalo o německé řidiče, kteří přijeli do České republiky a neměli buď žádnou pracovní smlouvu, nebo jí neměli přeloženou do češtiny. Celkově bylo při namátkových kontrolách odhaleno bez povinných dokumentů 31 z 33 německých řidičů, osm z devíti rakouských, pět ze sedmi polských a dále řidiči z Velké Británie, Portugalska, Rumunska, Chorvatska, Španělska, Řecka nebo Slovenska.

Kontroly ukázaly, že situace se od loňského roku téměř nezměnila. Pouze tři řidiči zaměstnavatelů z takzvaných starých členských států EU plnili své povinnosti v rámci kontrolované legislativy. Naproti tomu u šoférů ze zemí v EU novějších se povědomí o tom, že zaměstnavatelé mají vybavovat své zaměstnance pracovními smlouvami v různých překladech, neustále zvyšuje.

„Výsledky tak opět potvrzují, že na území západních sousedů se kontrolují výhradně řidiči východních dopravců, a pravidla pro vysílání tak západní státy zneužívají pouze pro ochranu vlastního trhu, nikoliv k ochraně práv zaměstnanců, jimiž nové povinnosti hájí při jednáních,“ dodává europoslankyně Martina Dlabajová, která českou pozici obhajuje na půdě Evropského parlamentu.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky řidiči, doprava, kamion, kontrola, Česko, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky, Ministerstvo dopravy České republiky, Mikulov, Rozvadov, Dálnice D8, Evropská unie, Dan Ťok, Evropský parlament, Martina Dlabajová

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.