Pondělí 7. 4. 2025  |  Svátek má Heřman / Hermína

Za nedodržení slibovaných slev dostaly řetězce pokuty za 10 milionů korun

Autoři | Foto pixabay.com

Za účtování vyšších cen než deklarovaných během výprodejů uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům ve 2. čtvrtletí 575 pokut v celkové výši 9,6 milionu korun. Nejvyšší pokutu 1,7 milionu korun dostal řetězec Albert. ČOI provedla 1308 kontrol slevových akcí a porušení právních předpisů zjistila v 52 procentech. Inspekce to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Nejvyšší pokuty byly uloženy řetězci Albert, a to v celkové výši 2,5 milionu korun. Dalších devět pokut za celkem 2,1 milionu dostaly diskonty Penny Market a čtyři sankce v celkové výši 970 tisíc korun společnost Tesco.

"Jednotlivé inspektoráty ČOI často využívají při kontrolní činnosti podněty od spotřebitelů, kteří se setkávají v rámci slevových akcí s nesprávným účtováním cen výrobků. Zpravidla jsou účtovány ceny vyšší, než jsou ceny deklarované. Mnohdy také není spotřebitel seznámen s výší ceny po slevě vůbec," uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

V 304 případech prodejci nedodrželi poctivost prodeje výrobků a služeb, šlo například o nesprávné účtování cen. V 217 případech pak prodávající neinformoval v souladu s cenovými předpisy spotřebitele o ceně prodávaných výrobků. V dalších 76 případech obchodník nevydal účtenku.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČOI, kontrola, Tesco, Albert, Česká obchodní inspekce, Albert Česká republika, spotřebitel, Penny Market

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.