Jsou to přesně tři roky, co se veřejnosti otevřel tunel Blanka. Od té doby jím projelo již přes 100 milionů aut, což potvrzuje jeho vytížení.
„Během zkušebního provozu jsme neshledali žádné zásadní komplikace, tunel funguje spolehlivě. Zkušební provoz nám pomohl odhalit několik drobných závad, které jsme vždy neprodleně a úspěšně vyřešili v řádech několika minut, maximálně hodin,“ hodnotí situaci tunelového komplexu generální ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka. Největším problémem byl zatím výpadek bezpečnostních a kamerových systémů letos v dubnu, protože pokud jsou kamery či čidla mimo provoz, nemohou řidiči kvůli bezpečnosti do tunelu vjet. „To nám znovu připomnělo, že je nezbytné dokončit nadřazený komunikační systém města, který by byl schopen nabídnout alternativní trasy,“ dodal. Porucha tehdy omezila provoz tunelem na 38 hodin a způsobila řadu dopravních komplikací.
Z hlediska bezpečnosti bylo zpočátku problematické ještě otáčení vozidel do protisměru v blízkosti křižovatky Malovanka. Změna režimu způsobovala, že někteří řidiči omylem vjeli do Brusnického tunelu, kde se snažili v rozpletu otočit do opačného směru a pokračovat směrem ke Strahovskému tunelu.
Na vybraných místech Technická správa komunikací průběžně monitoruje i počty projíždějících vozidel. Denně tunely k průjezdu využije v průměru 85 tisíc řidičů. První milion vozidel projel Blankou již během prvního měsíce zkušebního provozu. „Na komunikacích, které napojují tunely na povrchovou komunikační síť, došlo k nárůstu dopravy. Jde například o ulice V Holešovičkách, Patočkova, Dobříšská, Svatovítská. Ulevilo se naopak ulicím Milady Horákové, Veletržní a Argentinské, kde došlo ke snížení intenzity dopravy. Pro zajištění řádné funkce stavby je však nezbytné dokončit zbývající stavby systému nadřazených komunikací, zejména městský okruh,“ doplňuje Petr Smolka.
Stavba průběžně procházela také měřením hluku a imisí. Hluk byl monitorován na celkem 33 místech, imise na osmi. „Díky zprovoznění tunelového komplexu Blanka se snížila hluková zátěž na většině měřených míst. Měření znečišťujících látek v ovzduší se momentálně zpracovává. Všechny výsledky měření hluku a imisí jsou veřejnosti zpřístupněny na webových stránkách www.tunelblanka.info,“ říká Alexandr Butovič ze společnosti Satra.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.