Hudební anketa Český slavík se letos neuskuteční. Organizátoři chtějí nastavit nová pravidla, velmi otevřený systém hlasování se v době rychlého rozvoje sociálních sítí ukázal jako snadno zneužitelný. Deníkům Blesk a Právo to řekl Jaroslav Těšínský z pořádající agentury Musica Bohemica. Věří, že v dalších letech se anketa vrátí.
Diskutovat o pravidlech ankety popularity českých zpěváků a nutnosti jejich změny se začalo po vyhlášení minulého ročníku. Agentura Musica Bohemica s poukazem na porušení pravidel fair play označila loni za vítěze kapelu Kabát, zatímco skupině Ortel připsala body z loňského ročníku a uvedla ji na druhém místě. Bez zásahu by ale Ortel vyhrál.
Podle deníku Blesk se změn dožadoval také hlavní sponzor celé soutěže - společnost Mattoni. Ve hře je prý prodej celé pořádající agentury Music Bohemica. Zatím se ale neobjevil podle informací listu zájemce s kvalitním konceptem pokračování soutěže.
Hudební anketa Český slavík, jejíž vítězové byli poprvé vyhlášeni 14. prosince 1996, navázala po tříleté pauze na někdejšího Zlatého slavíka. K anketě, kterou v roce 1961 vymyslel redaktor Mladého světa a pozdější cimrmanolog Ladislav Smoljak, přitom neodkazoval Český slavík jen názvem, ale i výsledky. Vítězem kategorie zpěváků se totiž stal hegemon Zlatého slavíka Karel Gott. Kategorii zpěvaček pak už při premiéře ankety ovládla Lucie Bílá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.