Takzvané sousedské večeře, které v rámci předvolební kampaně do poslední chvíle pořádalo hnutí ANO především na pražských sídlištích, byly v součtu skutečně velkorysé. Snědlo se bezmála osm tisíc porcí guláše a vypilo 4 500 piv. Tím výčet zdaleka nekončí.
Ve volebních novinách „Lepší Praha“, v nichž Andrej Babiš nechybí prakticky na žádné straně, se ANO výší konzumace pochlubilo.
„Hodně se vypilo, hodně se snědlo, ale taky se diskutovalo o směřování Prahy,“ píše se na zadní straně volebních novin hned pod tabulkou, kde se apetit konzumentů – a potenciálních voličů – vypočítává.
Na patnácti večeřích si lidé vystáli frontu mimo jiné na 16 500 porcí chleba s bůčkovou a pažitkovou pomazánkou, rozdalo se 7 800 porcí hot dogů a 8 250 porcí salátu (celkový sumář nabízí fotografie z volebních novin).
Na guláš, pivo či klobásu lákají politické strany v rámci svých kampaní poměrně pravidelně.
Míra, jakou zvolilo ANO, však dosud obdoby nemá. Jen do kampaně pro volby v Praze Babišova strana vložila 50 milionů korun.
I když konzumace guláše, piva, párků a dalších pochutin byla zdarma, lidé si na to přispěli ze svých daní.
Jen za své výsledky v parlamentních volbách 2017 dostane za čtyři roky ANO ze státního rozpočtu v rámci plateb za získané hlasy, za mandáty a náklady na volby celkem 470,8 milionu korun.
V míře odpovídající volebním ziskům dostávají alespoň některé finanční příspěvky ty politické strany, které překonaly hranici 1,5 % hlasů.
Tento text byl původně publikován na portále Hlídací pes.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.