Předseda vlády a šéf hnutí ANO Andrej Babiš dál posiluje svůj vliv v médiích. Jeho mediální dům Mafra, „zaparkovaný“ ve svěřenském fondu, kupuje vydavatelství Bauer Media. Pod něj spadá až třetina českých volnočasových časopisů.
Vedení vydavatelství Bauer Media koupi v úterý po 14. hodině oznámilo na mítinku se zaměstnanci. Redakci HlídacíPes.org to potvrdily tři na sobě nezávislé zdroje zevnitř vydavatelství, přímí účastníci schůzky. O vstupu Mafry se spekulovalo delší dobu.
Koupi ještě posoudí antimonopolní úřad.
Pod vydavatelství Bauer Media patří časopisy Cosmopolitan, Chvilka pro tebe nebo Rytmus života, dále Pestrý svět, Žena a život nebo televizní programy a křížovkářské magazíny. Provozuje i internetové servery JenProZeny.cz, JenProMuze.cz, JenProHolky.cz, Dolcevita.cz nebo Televize.cz.. Hospodářské noviny nedáno odhadly, že by se cena za prodej měla pohybovat kolem jedné miliardy korun. Loni podle odhadů v Česku vydavatelství prodalo kolem 50 milionů výtisků časopisů.
„Bauer media měsíčně zasahují více než pět milionů čtenářů, kteří do značné míry sdílejí pravý i levý konzumní střed, tedy hodnoty, které ANO prodává v kampaních. Akvizice posiluje efektivitu komunikace hnutí s potenciálními voliči v nepolitickém tržním segmentu. Nápadná konzumní přitažlivost časopisů bude nenápadně posilovat efektivitu volebních kampaní ANO,“ uvedl nedávno pro Deník Referendum mediální expert Jaromír Volek.
V současné době Babiš prostřednictvím Mafry vlastní například deníky Mladá Fronta DNES, Lidové noviny, Metro nebo Rádio Impuls.
Tento text byl původně publikován na portále Hlídací pes.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.