Jako nevhodnější varianty propojení obou břehů Prahy 7 a Prahy 8 při stavbě Libeňského mostu se podle dnes představené studie objednané Technickou správou komunikací jeví provizorní jednokolejný tramvajový most a silniční most, oba vedoucí souběžně se stávajícím mostem, nebo pouze silniční most.
"Libeňský most musí být zrekonstruován, na tom se všichni shodneme bez ohledu na to, jaká varianta nakonec bude realizována. Není možné, aby tato důležitá spojnice neměla nějakou dopravní náhradu. Jsem rád, že se podařilo najít smysluplné a cenově přijatelné řešení, které umožní i tramvajovou dopravu a těší mě, že to nové radě mohu předat dobře připravené," uvedl náměstek primátorky Prahy Petr Dolínek.
Provizorní mostní konstrukce by stála na straně směrem proti proudu Vltavy. V této variantě by byl primárně vybudován most pro silniční dopravu, což je i nejekonomičtější řešení, přičemž o dostavbě tramvajového by bylo případně rozhodnuto později v závislosti na rekonstrukci tramvajové tratě ve východní části Libeňského soumostí. Mostní konstrukce by měla umožnit i pěší a cyklistické spojení obou břehů Vltavy a provoz autobusů MHD.
Náklady projektové přípravy činí podle vybrané varianty od 13 do 22 milionů korun bez DPH, u všech variant bude trvat přibližně dva roky. Cena mostu pouze pro automobilovou dopravu v doporučené variantě činí kolem 130 milionů korun, mostu silničního i tramvajového pak kolem 350 milionů korun bez DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.