Kapsch nabízí státu v inzerátu levnější mýtné než vítěz tendru

Autoři | Foto MDČR

Firma Kapsch, která neuspěla v tendru na provoz mýta, nabízí státu v inzerátu v dnešní Mladé frontě Dnes (MfD) o třetinu nižší cenu než vítěz soutěže CzechToll/SkyToll. Pod nabídkou s datem 23. října je podepsán ředitel Kapsche Karel Feix. Konsorcium CzechToll/SkyToll zvítězilo v tendru na deset let provozu mýtného systému po roce 2019 s nabídkou 10,75 miliardy korun. Současný provozovatel mýta Kapsch v inzerátu nabízí 6,9 miliardy, v tendru ale původně požadoval přes 13 miliard. S CzechToll/SkyToll už ministerstvo dopravy uzavřelo smlouvu.

Mýtné vybírá Kapsch na více než 1400 kilometrech dálnic a silnic první třídy v Česku elektronicky od roku 2007. Hledání nového provozovatele mýta trvalo několik let. Letos v březnu do tendru podali nabídky čtyři zájemci, včetně Kapsche, nejnižší byla od CzechToll/SkyToll.

Systém se nově rozšíří o 900 kilometrů silnic první třídy, minulý týden ale ministerstvo dopravy oznámilo, že umožní krajům a obcím zavést na nich nulovou sazbu na mýtné. Kapsch v inzerátu píše, že nižší cenu nyní nabízí právě kvůli tomu, že stát umožní nulovou sazbu na úsecích, o které se systém po roce 2019 rozšíří.

Kapsch již letos v létě po vyhlášení výsledků tendru nabídl nižší cenu, než se kterou se účastnil soutěže, a to 10,5 miliardy. V polovině září pak firma Kapsch oznámila médiím, že by se daly náklady na provoz současného systému mýta snížit až na šest miliard korun. Ministerstvo dopravy tehdy k prohlášení Kapsche uvedlo, že firma měla možnost nabídnout nejnižší cenu v tendru, a vyhrát tak soutěž, ve které měli všichni stejné podmínky.

Ačkoli nyní Kapsch postupně nabízí nižší a nižší cenu za provoz mýta, ještě v březnu před uzavřením tendru hrozil ministrovi žalobou v reakci na požadavek státu na snížení nákladů za mýtný systém. Ministr dopravy Ťok (za ANO) tehdy vyzval Kapsch k jednání o úsporách na provozních nákladech mýtného systému za rok a půl do ukončení stávajícího kontraktu, než se provozu ujme vítěz tendru. Kapsch tvrdil, že úsporám brání technické podmínky nynějšího kontraktu, a poslal Ťokovi předžalobní výzvu s požadavkem, aby se ministr zdržel dalšího poškozování dobrého jména firmy.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Kapsch, tendr, doprava, mýto, Mladá fronta DNES, Ministerstvo dopravy České republiky, soutěž, Česko, ANO 2011

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.