Společnost Mastercard udělila výroční ceny za výjimečné projekty v oblasti platebních karet. Cenu Issuer 2018 za největší absolutní nárůst objemu na vydaných platebních kartách obhájila Airbank. Ocenění Acquirer 2018 za největší absolutní narůst objemu karetních transakcí u obchodníků si stejně jako minule odnesla ČSOB. Slavnostní předání cen se konalo na výroční konferenci Mastercard v pražském centru DOX+.
„Děkuji oceněným partnerským bankám za to, že díky společnému úsilí se Česko řadí mezi přední inovátory v platbách a přispíváme ke komfortu pro klienty a k rozvoji finanční gramotnosti i celé ekonomiky. Výhodnost karetních transakcí již chápou i malé a střední podniky, oblast školství, finanční správa a města. Zároveň díky inovacím v mobilních platbách mohou zlepšovat pohodlí obsluhy i obchodníci. To mi dává jistotu, že i další roky můžeme očekávat zajímavé projekty,“ řekl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Dvě ocenění dostala Česká spořitelna - jednak za největší absolutní narůst objemu na vydaných prémiových kartách a k tomu i za největší absolutní narůst objemu na vydaných komerčních kartách.
Držitelem ceny Inovations se stala Moneta Money Bank v kategorii mobilní platby za digitalizaci platebních karet do nositelné elektroniky Garmin a Fitbit. Ve stejné kategorii uspěla i Airbank jako nejlepší vydavatel karet s nejvyšším počtem tokenizovaných karet. Raiffeisenbank uspěla s nejefektivnější kampaní a nákupním eventem v jednom na podporu plateb kartami Mastercard v rámci Marianne Days.
Fio banka získala ocenění Priceless Specials za největší absolutní nárůst aktivních klientů v tomto věrnostním programu. Komerční banka se zase stala nejaktivnější bankou v rámci podpory programu Priceless Prague, když si připsala nejvyšší počet aktivních klientů.
UniCredit Bank si připsala cenu Advisors Special Mention díky úspěšné aktivaci klientů přes inovace a věrnostní platformy. Polovinu ze čtyř ocenění Special Mention si odnesla ČSOB - za inovativní uplatňování platebních karet ve veřejném sektoru a zavedení programu předplacených karet "Naše stravenka". Zbylá získala KB SmartPay za zavedení akceptace v segmentu B2B a Banka Creditas za exkluzivní zlatou limitovanou debetní kartu Mastercard Real Gold.