Praha 6 dnes vyhlásila stav dopravní nouze. Městská část plánuje, že zavede světelné závory na hlavních přivaděčích - Karlovarské a Podbabské ulici. Tyto závory pustí vozidla obyvatel Prahy 6 do pruhů pro autobusy. Pilotní projekt by měl být spuštěn do konce roku. Praha 6 také zavede zónu placeného stání na celém svém území. Zastupitelé městské části tak reagují na neúnosnou dopravní situaci zejména kvůli nedokončenému vnějšímu a vnitřnímu silničnímu okruhu. O požadavcích bude v polovině července starosta Ondřej Kolář (TOP 09) informovat primátora.
Opatření počítají také se stavbou tramvajové trati Dědina a Suchdol včetně navazujících P+R parkovišť a tramvajové trati Strahov a odbočky Troja, Bohnice, Kobylisy, s rozšířením Horoměřické ulice, obchvatem a revitalizací Vítězného náměstí nebo s vyvíjením tlaku na vznik kolejového napojení Letiště Václava Havla.
Návrh, který zastupitelstvo schválilo, předložil zastupitelský klub ODS. "Abychom ochránili obyvatele Prahy 6, jsme nuceni začít fungovat jako jakýsi ostrov s omezenou propustností. Mnoha lidem tím nepochybně znepříjemníme život, jedná se ale o dokončení klíčových a strategických staveb magistrátu, který už musí začít konat," řekl místostarosta pro dopravu Jiří Lála (ODS).
Podle starosty městské části Ondřeje Koláře (TOP 09) se kvůli nečinnosti hlavního města stalo z Prahy 6 velké parkoviště. V této souvislosti zmínil opakované žádosti o vybudování záchytných parkovišť P+R. "Pevně věřím, že se na magistrátu konečně pohnou ledy, a doprava se nejen v Praze 6 začne zlepšovat," dodal Kolář.
Pro Prahu 6 je zásadní dostavba silničního okruhu kolem hlavního města. Chce také zahloubit Patočkovu ulici do tunelu od Vypichu až po křižovatku Malovanka. To bude možné až po dokončení severozápadní části okruhu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.