Na nevyužívaném dvoře smíchovského Národního domu se dnes otevírá druhá pobočka Manifesto Marketu. Pro návštěvníky je připravena pestrá nabídka jídel i pivních speciálů. Pravidelně se tu budou konat kulturní akce. Dominantou prostoru je brouzdaliště, kde si zájemci mohou půjčit vyřezávané plachetnice. Platit tu lze pouze kartou, otevřeno je denně od 11:00 do 22:00. Manifesto tu bude fungovat do konce roku, pak se možná přesune jinam v Praze 5.
Gastronomickou část obsadila mexická restaurace Alebrije, The Craft s novým konceptem sýr a steak, specialisté na hranolky Faency Fries, havajský podnik Pokehaus, dále tu má pobočku Sasazu a Zátiší Group. V centrálním baru se prodává plzeňské pivo z tanků, vinohradský pivovar tu čepuje pět svých speciálů. Je tu také bublinkový bar Le Valmont. Redbull zde nabízí své bio limonády, ale bude se podílet i na hudební dramaturgii. V plánu je například promítání krátkých filmů o hudbě z celého světa, řekla ČTK mluvčí neziskové organizace reSITE Radka Ondráčková.
Kulturní program zde začíná už dnes, v 18:30 vystoupí zpěvačka Zea, následně DJ Sta. Další akce jsou naplánovány tak, aby se konaly střídavě s pobočkou na Florenci.
Návštěvníci na Manifesto Smíchov budou pouštěni jen ve vhodném oblečení, tedy se zakrytou horní částí těla. "Členové stag parties v dámských plavkách na chlupatých zádech jsou neřízené střely a naše věrné návštěvníky nechceme takovýmto střetům vystavovat," vysvětlují organizátoři.
Lidé se sem lehce dostanou ze zastávky Anděl nebo Arbesovo náměstí.
Za konceptem Manifesta stojí architekt původem z New Yorku Martin Barry. V příštím roce plánuje Manifesto rozšířit na další místa nejen u nás, ale i v zahraničí.
Manifesto na Florenci za loňský rok navštívilo zhruba 650 tisíc lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.