Do nového mýtného systému je aktuálně zaregistrováno zhruba 313 tisíc aut, stále tak chybí asi 145 tisíc vozidel z celkem očekávaného počtu. V rámci dnešní prohlídky centrály nového správce mýtného systému společnosti CzechToll to uvedli zástupci firmy. Dodali, že dosavadní postup registrací je proti očekáváním lepší. Nový mýtný systém začne na tuzemských dálnicích fungovat od půlnoci. Mezi dopravci je dosud rozesláno zhruba 209.000 palubních jednotek.
CzechToll u hranic v minulých dnech rozmístil mobilní registrační pracoviště a posílil kapacity obchodních míst a řídící centrály.
Kvůli nedostatečným registracím a pomalému přebírání palubních jednotek totiž hrozí zejména u hranic dlouhé kolony kamionů, a to zejména od pondělního rána. Nejhorší situace se podle dopravního modelu CzechTollu dá očekávat na česko-slovenském přechodu na D2 u Lanžhotu na Břeclavsku, kde by kolony mohly dosahovat až 12 kilometrů.
Nové mýto bude fungovat na 2300 kilometrech dálnic a silnic. Oproti současnosti se tak mýtné rozšíří o přibližně 860 kilometrů silnic první třídy, na nichž bude systém spuštěn na začátku příštího roku. Systém je postaven na satelitní technologii, bude tak využívat služby zavedených satelitních a navigačních systémů jako GPS, Galileo nebo Glonass.
Nové mýto bude provozovat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz mýta. To v ČR dosud provozovala firma Kapsch. Od roku 2007 stát na mýtném vybral kolem 108 miliard korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.