V sídle nákladního dopravce ČD Cargo, dceřiné firmy Českých drah, dnes zasahovala policie. Zajímají ji dokumenty k údajně nevýhodné smlouvě o pronájmu a prodeji vagonů se slovenskou firmou SMK. Informoval o tom týdeník Hrot. Škoda může v případu podle týdeníku dosáhnout až miliardy korun. ČD Cargo si za prověřovanou zakázkou stojí, podle firmy je trestní oznámení, kvůli němuž dnes policie zasahovala, jen útokem ze strany nespokojeného dodavatele, kterým je společnost Rail Invest. Ta v minulých dnech označila prodej pro nákladního dopravce za drasticky nevýhodný a zpochybnila i způsobilost kupující firmy.
ČD Cargo uzavřelo před dvěma lety se slovenskou společností SMK smlouvu o prodeji, pronájmu a následném odkupu 500 starých nákladních vagonů. Kontrakt už dříve kritizovala společnost Ostravské opravny a strojírny, která patří do uskupení firem Rail Invest bratří Petera a Rudolfa Šuškových. Podle nich byl prodej pro ČD Cargo nevýhodný. Podali v této souvislosti trestní oznámení na vedení nákladního dopravce.
ČD Cargo si za zakázkou stojí. "Chápeme, že policie musí prověřit každé trestní oznámení, i ta, která slouží jen jako nástroj konkurenčního boje. S policií plně spolupracujeme a jsme přesvědčeni, že transakci shledá jako korektní a výhodnou pro společnost tak, jako to předtím již potvrdil interní audit," řekl výkonný ředitel společnosti Tomáš Tóth. Podle ČD Cargo byl prodej nejefektivnějším způsobem získání nových vagonů. Firma nejprve prodala staré vozy, jejichž část firma SMK využije k výrobě nových vagonů. ČD Cargo si je chce následně pronajmout a zároveň rozložit náklady. "Tento postup je technicky standardní a v minulosti několikrát využitý," uvedl dopravce. Trestní oznámení pak označil za napadení ze strany "zhrzeného dodavatele".
Podle dřívějšího vyjádření firmy Rail Invest byla smlouva o prodeji vagonů pro českého dopravce drasticky nevýhodná. Podle firmy byly vozy prodány za cenu nižší, než byla hodnota železného šrotu. Vedle jsou údajně nevýhodné i další podmínky smlouvy, včetně následného pronájmu nových vagonů.
Rail Invest byl dlouhodobým obchodním partnerem ČD Cargo při dodávkách nových vagonů a opravách a modernizaci starších vozů. Kvůli obchodním sporům však spolupráce nedávno skončila a obě strany vedou soudní spory kvůli údajné nespolehlivosti dodávek. Vedení ČD Cargo v minulých týdnech ke kritice uvedlo, že jde o snahu očernit současný management nákladního dopravce a zbavit se nepohodlných lidí ve vedení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.