Počasí dnes4 °C, zítra9 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

IKEA nabídne švédské kuličky v bezmasé variantě

Společnost IKEA začne od srpna v Česku prodávat bezmasou variantu svých švédských kuliček. Mají mít podobnou strukturu jako masové, firma se bude snažit přesvědčit část zákazníků, aby na ně přešla. Informovala o tom dnes v tiskové zprávě. Letos zveřejnila recept, jak si masovou verzi kuliček, kterou v minulosti pronásledovala aféra s obsahem koňského masa, připravit doma.

"Pokud bychom dokázali převést přibližně 20 procent našeho prodeje masových kuliček na bezmasé, znamenalo by to snížení naší klimatické stopy v oblasti prodeje potravin celosvětově o osm procent," uvedl za firmu Jakub Slavík. Firma v ČR prodá ročně skoro 17 milionů kuliček, loni jenom v bistrech šlo o 1,6 milionu kusů. Celosvětově pak prodá kuliček miliardu.

V restauracích IKEA budou bezmasé kuličky podávány s bramborovou kaší, brusinkovým džemem a smetanovou omáčkou, tedy stejným způsobem jako tradiční kuličky. Zákazníci si je budou moci koupit i zmražené.

Společnost letos v dubnu prozradila, že na přípravu dvacítky kuliček je potřeba půl kilogramu hovězího masa, poloviční množství pak vepřového. Dovnitř se dává cibule, česnek, strouhanka, vejce, mléko, dochucují se solí a pepřem.

V roce 2013 odhalila kontrola Státní veterinární správy, že masové kuličky z IKEY obsahují deset procent koniny, i když mají být jen z vepřového a hovězího. Podle nábytkářské firmy byla chyba na straně dodavatele. Aféra s koňským masem vydávaným většinou za hovězí se objevila předtím ve Velké Británii a Irsku. Postupně se výrobky s obsahem koniny objevily v mnoha zemích Evropy včetně českého trhu.

Bezmasou variantu svých jídel začaly nabízet i mnohé řetězce rychlého občerstvení. Například Burger King prodává veggie burger. Bezmasé burgery prodávají i další řetězce, jako je Bareburger, White Castle a Carl's Jr.

Češi patří k národům, které do svého jídelníčku zahrnují maso pravidelně. Alespoň jednou týdně si ho dopřeje 82 procent mužů a 77 procent žen. Čtyři procenta Čechů podle květnového průzkumu agentury Ipsos nejí maso a stejně velký podíl populace praktikuje takzvané flexitariánství, tedy příležitostnou konzumaci masa a ryb. Stravu s vyloučením či omezením masa preferuje desetina lidí, zbytku je lhostejné, zda konzumuje potraviny živočišného či rostlinného původu.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, gastro, potraviny, trh, nábytek, IKEA, kuličky, maso, Česko, jídlo, Jakub Slavík, Burger King, Ipsos, Státní veterinární správa České republiky, Evropa

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

IKEA nabídne švédské kuličky v bezmasé variantě  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.