Počasí dnes4 °C, zítra9 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Firma šije oblečení s digitální stopou zákazníka, který ho bude nosit

Ruská módní značka Krakatau vyvinula ve spolupráci s bezpečnostní společností Kaspersky speciální algoritmus, který na základě informací od zákazníka vytvoří unikátní vzor pro bundu, mikinu a tričko.

Oblečení, které odráží individuální digitální stopu zákazníka, začala nabízet módní značka Krakatau, která se specializuje na výrobu techware kolekcí. Každý tak může získat bundu, mikinu nebo tričko s jedinečným vzorem, který se na žádném jiném oblečení této značky neopakuje. Oděvy z kolekce Safe_expression totiž odráží to, jak si daný zákazník chrání svoje soukromí na internetu. Kdo si ho chrání dostatečně, má vzory na oblečení pestré a bohaté, kdo se v kyberprostoru nechrání dostatečně nebo vůbec, má oblečení s jednoduššími vzory.

Zákazník vyplní dotazník, algoritmus vytvoří vzor

Limitovaná kolekce Safe_expression využívá experimentální technologie a kontrastní barvy – černou a neónově zelenou. Jednotlivé položky jsou vyrobeny z funkční recyklované izolační a membránové tkaniny Repreve s vrstvou odpuzující vodu. Každý jednotlivý kus je opatřen minimalistickým designovým vzorem a může tak upozornit na myšlenku, která je v pozadí celé kolekce – vytvořit si jedinečný styl oblečení na základě vlastní digitální stopy prostřednictvím internetové aplikace na webových stránkách značkového výrobce módy.

Jak výrobce oblečení přijde na to, který vzor by měl na oblečení vytvořit? Zájemce při objednávce kolekce musí na webu vyplnit dotazník, který mu předloží chatbot. Ten se zajímá o uživatelovy zvyklosti a chování na internetu. Po odeslání dotazníku zákazník obratem obdrží návrh unikátního vzoru oblečení. Ten vznikne na základě jedinečných algoritmů a vychází z analýzy toho, do jaké míry se daný člověk stará o uchování svého soukromí. Krakatau tak chce společně s bezpečnostní společností Kaspersky upozornit na potřebu zachovávat si na internetu co nejvíce soukromí a nesdílet osobní informace, pokud to není vyloženě nezbytné.

Zabere kampaň na lepší ochranu soukromí na internetu?

Nápad na speciální kolekci oblečení vznikl na základě průzkumu společnosti Kaspersky, podle něhož má 37 % respondentů generace mileniálů pocit, že jsou pro kybernetické zločince příliš nezajímavým cílem. To však popírají data z nelegálních internetových tržišť na Darknetu, kde si hackeři přeprodávají fotografie a osobní dokumenty internetových uživatelů. Například za jejich osobní fotografie s dokumenty, jako je cestovní pas nebo řidičský průkaz, se na Darknetu běžně vyplácí odměna 40 až 60 dolarů, za lékařské zprávy 30 dolarů, za údaje o platebních kartách 20 dolarů a o účtech PayPal dokonce až 500 dolarů.

„Společnou kolekcí oblečení se značkou Krakatau chceme otevřít téma soukromí a bezpečí zcela novým způsobem, prostřednictvím módy, a jednoduše upozornit na to, jak si při našem sebevyjadřování můžeme zachovat nezávislost a zároveň se chránit,“ vysvětluje vznik nezvyklého projektu Andrew Winton, viceprezident společnosti Kaspersky. „Vezmeme-li to do důsledků, bezpečnost se stala hlavním tématem této kolekce: odhaluje, jak jste schopni chránit svá data na internetu a současně vás jednotlivé části oděvů chrání před drsnými klimatickými podmínkami v reálném světě,“ dodávají tvůrci značky Krakatau, jež má kamenné obchody v Rusku, Nizozemsku a jinak působí globálně na internetu.

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky oblečení, móda, Krakatau, Kaspersky, Kaspersky Lab, Internet, dolar, PayPal, Andrew Winton, Rusko, Nizozemsko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Firma šije oblečení s digitální stopou zákazníka, který ho bude nosit  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.