Řetězec dm drogerie s ohledem na pandemii koronaviru a menší zájem o některé druhy zboží, například dekorativní kosmetiku, nabídku nezúžil. Ani se k takovému kroku nechystá, neočekává, že by pokles poptávky u některých výrobků měl trvat dlouhodobě. Naopak počet nově zařazených výrobků v prodejnách dm v uplynulém finančním roce meziročně vzrostl o sedm procent. V rozhovoru v řekla jednatelka společnosti dm drogerie markt Martina Horká.
Většina novinek byla podle Horké navzdory koronavirové krizi a menší poptávce například po rtěnkách uvedena na trh podle plánu. Připravují se s mnohaměsíčním předstihem. "Někteří výrobci třeba nerealizovali některé limitované série, které měli v úmyslu. Věděli, že by to nebylo rentabilní. Jednalo se ale jen o malé změny," uvedla Horká.
Kromě dekorativní kosmetiky pandemie podle Horké snížila zájem o stylingové přípravky na vlasy jako laky nebo tužidla. Kvůli uzavřeným kadeřnictvím ale vzrostly prodeje barev na vlasy. Stoupla také spotřeba pečujících krémů na ruce a obličej.
Třetí nejvýrazněji rostoucí kategorií po dezinfekčních a čisticích prostředcích byly podle Horké potravinové doplňky. Zatímco v jarní vlně lidé sháněli především produkty s vitamínem C, na podzim u spotřebitelů vítězil vitamín D.
S ohledem na neočekávaný prudký nárůst poptávky po některém zboží, nebo náhlým uzavřením či omezením výroby v některých zemích, nelze podle Horké vyloučit krátkodobý nedostatek určitých produktů. "Vždy se snažíme nabídnout alternativní výrobek se stejným účinkem. Pokud tedy zákazník nenajde v nabídce svůj oblíbený produkt, jsou v ní další dva nebo tři podobné," řekla Horká.
V souvislosti s koronavirem dm drogerie zaznamenaly pokles počtu nákupů, ale nárůst jejich objemu a tedy i průměrné hodnoty. Nákupní košík v e-shopu je podle Horké čtyřikrát větší než v prodejnách. V případě internetového prodeje bylo loni největší změnou zapojení vybraných 27 prodejen, které pomáhají s přípravou zásilek. Díky tomu je síť schopná odbavit on-line objednávky i při rychlém nárůstu zájmu, uvedla Horká.
Řetězec dm drogerie markt v ČR v uplynulém obchodním roce, který trval od října 2019 do loňského 30. září, zvýšil obrat o osm procent na zhruba 11,5 miliardy korun. Jeho e-shop zaznamenal meziroční růst o více než 88 procent.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.