Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 14. května 2021, 11:50
Zařídit si pojistku na internetu je čím dál populárnější. V případě nových pojistek aut dosáhly online pojistky už čtvrtinového podílu. A trh na to reaguje – skupina Netrisk, do které patří tuzemská dvojka, Klik.cz, koupila číslo 3 českého trhu, službu Porovnej24. Ta umí vedle prodeje pojistek srovnávat ceny i dalších finančních produktů a energií. Zeptali jsme se na to Andrewa Fuchse, jenž založil Klik.cz (dříve Klikpojištění.cz) a je spoluředitelem i Porovnej24.
O jak velkém trhu se vlastně bavíme?
Celý Klik.cz a Porovnej24.cz prodaly na českém a slovenském trhu už 1,1 milionu pojistek. Dalších 160 tisíc si lidé založili díky IT řešení od Porovnej24. Online trh rychle roste, jen náš Klik.cz má více než devadesát zaměstnanců, kteří obsluhují zákazníky v rámci call center.
V čem je online pojistka lepší než ta klasická?
Obě jsou standardní pojistky. Jde o to, jestli jdete do vybrané pojišťovny, nebo se spolehnete na online nástroje: srovnávače, které vám vyberou nejlepší možnost. Jednoduše řečeno, online nástroje dávají klientům obrovskou sílu, díky které se dostane na lepší ceny a služby.
Jak to vlastně probíhá? Vysvětlete mi to jako potenciálnímu klientovi...
Dá se to popsat lapidárně: zadáte do systému několik údajů a dostanete srovnání všech pojistných nabídek na trhu. Když k tomu přidáte naše zkušené odborníky, umíme tím našim klientům ušetřit spoustu peněz.
Proto jste koupili právě online srovnávač cen, Porovnej24?
Porovnej24 přináší do skupiny Netrisk i schopnost srovnat ceny energií a dalších finančních produktů. Dává nám to možnosti dalšího rozvoje a samozřejmě platí, že budeme větší, což je právě na tomto trhu výhodné.
Spojujete číslo dvě a tři na trhu, chcete být dohromady jedničkou?
Pokud se spojení povede a my naplno využijeme všechny synergie, nejspíš se tou jedničkou staneme.
Je to váš cíl?
Ne nevyhnutelně, ale bránit se tomu pochopitelně nebudeme. Spolumajiteli naší skupiny jsou TA Associates a technologický fond MCI. Už z toho plyne, že musíme mít největší ambice, nejen na českém trhu.
Jak vás vlastně přesně před 10 lety napadlo založit službu Klik.cz?
Hodně jsem cestoval kvůli práci a tehdy jsem jel vlakem z Olomouce do Prahy. A nebudete asi věřit, napadlo mě to všechno tam, včetně názvu Klikpojisteni.cz.
Tomu se věří obtížně...
Chápu, ale bylo to tak. Bylo přece jasné, že online prostředí nabízí mnohem větší možnosti, než bylo na trhu běžné. Všichni chtějí mít nejlepší cenu, ale málokdo by přece kvůli tomu hodiny srovnával nabídky všech hráčů na trhu. Tehdy ve vlaku jsem věděl, že za tím půjdu. Hned jsem začal shánět šikovné spolupracovníky a první investory. A sen se pomalu stal skutečností, do konce roku 2011 jsme už měli všechno hotovo, takže jsme začali prodávat první pojistky.
Před rokem jste ho prodal skupině Netrisk. Proč?
Nebyl jsem jediným majitelem, od počátku jsme měli finanční investory. Klik.cz byl a je velmi úspěšný, byl čas toho využít a skupina Netrisk je správný partner i pro další rozvoj. Sám jsem v tomto uskupení jedním z investorů.
V Česku ale pokračujete i nadále. Čím vám naše země učarovala?
Učarovala mi především moje moravská manželka. Jsem z Kanady, ale být v zemi, která také miluje hokej a pivo, mě k mému rodišti přibližuje. Měl bych dodat, že jen to pivo je tu lepší. Mám svou práci rád a jsem přesvědčen, že lidem můžeme nabídnout ještě další možnosti, jak efektivně vést rodinné finance. Umíme ušetřit peníze na pojistkách, pracovali jsme na tom řadu let a povedlo se to. Nejsme ještě u konce.
Jak těžké bylo naučit se česky?
Opravdu těžké. Po pravdě na tom dělám každý den. Naštěstí mel jsem velmi dobrou učitelku, která byla velmi trpělivá a talentovaná.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.