Před deseti lety, 16. června 2011, ochromila Česko velká stávka odborů v dopravě. V Praze například poprvé v historii nevyjelo metro, v celé zemi se na 24 hodin zastavila vlaková doprava, MHD fungovala omezeně i v Brně, Olomouci či Ústí nad Labem. Důvodem protestu byl nesouhlas s vládními reformami. Stávku v Praze odboráři podpořili pochodem a shromážděním.
Dopravní odbory požadovaly po kabinetu, aby své reformní zákony stáhl a přepracoval je (například daňovou reformu). Odboráři tvrdili, že navrhované normy by jen poškodily většinu obyvatel Česka. Tehdejší premiér Petr Nečas (ODS) v reakci řekl, že vláda od svých reforem neustoupí, je ale připravena jednat o změnách. Šéf Asociace samostatných odborů Bohumír Dufek označili stávku za vítězství. Podle průzkumu, který provedl server Podnikatel.cz, podporovala stávku téměř třetina živnostníků. Sympatie odborům vyjadřovali hlavně řemeslníci, ale i podnikatelé z jiných oborů, třeba účetní.
Následující den se život v Česku vrátil do všedních kolejí. Vlaky začaly jezdit podle jízdního řádu, první dálkové spoje, které čekaly na oficiální ukončení protestu, České dráhy vypravily krátce po půlnoci. Ráno se rozjelo i pražské metro. Řada podniků paradoxně na stávce vydělala. Nemusely stávkujícím vyplatit na mzdách nebo například ušetřily za energii. "Považuji to spíš za velké minus než za velké plus. My jsme povinni zajistit dopravu," komentoval to tehdejší ředitel pražského dopravního podniku Martin Dvořák.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.