Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 25. června 2021, 08:00
Diamanty jsou nejlepšími přáteli dívek, zpívala už v 50. letech Marilyn Monroe. Jsou skutečně diamanty to, co nejen ženy po celém světě stále tak fascinuje? Kde se vůbec berou trendy v oblasti šperků a jak je Češi nakupují? Pokud to někdo v Česku ví, tak Magdaléna Havlová ze společnosti Klenoty Aurum. V největší tuzemské síti značkových obchodů se šperky a hodinkami totiž vede oddělení nákupu a je to právě ona, která do Česka přináší novinky z hlavních světových veletrhů.
Jak moc šperky podléhají trendům?
Výrobci se každoročně snaží přijít s něčím novým. Na klíčových světových veletrzích se dají módní trendy vypozorovat, protože skoro každý výrobce je pak v nějakých obměnách nabízí. Bohužel, ne každý módní trend se ujme i v České republice.
Jsou čeští zákazníci tak konzervativní?
Rok od roku se to zlepšuje a české zákaznice a zákazníci jsou odvážnější, sledují trendy a hledají je i v našich prodejnách. Stále jsou však naši zákazníci dost konzervativní. Proto máme v nabídce i šperky, které dávno nejsou trendy, ale pořád jsou dostatečně žádané. Naše klenoty jsou zde pro všechny a snažíme se udělat radost každému.
Pandemie koronaviru zasáhla bezesporu každý obor, jak tomu bylo v tom vašem?
Když pominu prodejny zavřené po dobu několika měsíců, z pohledu sledování trendů nás samozřejmě ovlivnily zrušené veletrhy, které pravidelně navštěvujeme. Standardní je přinášet novinky v podobě sezónních trendů, zároveň ale dokupujeme zboží, které se prodává léta a zákazníci ho stále chtějí. Je zajímavé, že některé novinky se ujmou rychle, některé vůbec a některé až s časovým odstupem, většinou jednoho, ale někdy i dvou let.
Jak Češi reagují na módní vlny v oblasti šperků?
To je zajímavé. Ve světě se někdy takové vlny přelijí bez většího povšimnutí, ale v České republice se pak daný trend stane součástí nabízeného sortimentu na delší dobu, nebo dokonce nastálo.
Napadá vás konkrétní příklad?
Například šperky v bílém zlatě, které se u nás staly velmi oblíbené a žádané. I když ve světě nastal velký návrat ke zlatu žlutému, u nás je stále na prvním místě bílé zlato.
Stejně je tomu s oblíbeností kamenů. U nás vede modrá barva ve všech podobách. Ať to jsou safíry, topasy či akvamaríny, jsou vždy vyprodané jako první. Naopak oranžový či žlutý kámen hledá zákazníka mnohem delší dobu.
Češi jsou však s nákupem trendů opatrnější. Mají rádi soupravy šperků, rádi si jednotlivé kousky do soupravy dokupují. Jeden rok náušnice, v druhém roce dokoupí náhrdelník…
Co nejzajímavějšího nás na poli šperků v následujících sezónách čeká?
To je hodně těžká otázka, jelikož pandemie způsobila, že se žádný ze šperkařských veletrhů nekonal od ledna 2020 a právě tyto akce pak trendy přinášejí. Zkrátka pandemie všechno utlumila, i když se výrobci snažili dělat nové vzorky, posílat své návrhy, nezaznamenala jsem nic výraznějšího a hodně zajímavého. Většinou je to obdoba šperků, které se prezentovaly již na minulých veletrzích. Je to pochopitelné, jelikož ani výrobci v této době neměli tolik motivace.
Zaznamenali jste v poslední době zvýšenou poptávku po konkrétních špercích?
Určitě v poslední době stoupá poptávka hlavně po špercích s diamanty. Ani ne po jednom diamantu v klasickém uchycení, ale po módních špercích posázených drobnými diamanty. Tyto šperky jsou levnější a dostupné, troufám si říct pro každého, jelikož jsou v cenové hladině jako šperky se syntetickými kameny.
Je poptávka i po jiných kamenech?
Poslední dobou se stále více vedle diamantů prosazují i přírodní kameny a myslím, že tento trend bude pokračovat. Veliký nárůst také zaznamenáváme u zásnubních prstenů s diamanty, protože zasnoubení se stává nedílnou součástí života, a prsten, samozřejmě s diamantem, k tomu patří. Brzy se však těšíme na světové veletrhy, kde nám návrháři představí své nové kolekce, které rádi nabídneme našim zákazníkům. Pokud se nic nezmění, v červenci nás čeká tradiční veletrh šperků v Hong Kongu, a na podzim už se těšíme do italské Vicenzy.
Co bylo dříve tabu, dnes může být nový trend. Jak je to s kombinováním bílého a žlutého zlata?
Na počátku bylo jenom žluté zlato a maximálně se kombinovalo s růžovým. Bílé zlato se používalo pouze pro výrobu diamantových šperků. Nejvíce ceněný diamant je totiž ten nejbělejší. I hodně bílý diamant ve žlutém zlatě vypadal trochu žlutější, než ve skutečnosti byl. To je důvod, proč se historicky diamanty dávaly do bílého zlata. Pak se většinou nosily zlaté šperky ve žlutém zlatě a diamantové šperky v bílém zlatě, aby byly dominantní. Většinou se už s ostatními zlatými šperky nekombinovaly.
To se změnilo?
Ano. V dnešní době se již běžně vyrábí šperky ve žlutém i bílém zlatě, popřípadě i v růžovém. Tudíž už je zcela běžná jakákoliv barevná kombinace zlata. Kombinace bílého a žlutého zlata tak už není tabu. Dokonce je i mnoho šperků vyrobeno v této kombinaci.
Dá se říct, že kreativitě se meze nekladou?
Doporučila bych spíše opatrnost v kombinaci tvarů, nebo hodně typově odlišných šperků. V módě je ale dovoleno skoro vše. Důležitý je hlavně pocit osoby, která šperky nosí.
Podle čeho by si žena měla vybírat šperk? Má např. kámen ladit s barvou pleti, očí, vlasů?
Myslím, že by se šperk měl hlavně líbit, aby ho nakupující ráda nosila, aby se s ním cítila dobře. To je pro mě nejdůležitější. Žena by se v žádném případě neměla nutit do něčeho, co vlastně nechce.
Měli jsme zákaznice, které přinesly do výkupu šperky ze žlutého zlata, protože jim někdo doporučil nosit bílé kovy, které by pro ně měly být typově vhodnější. Nakoupily si bílé zlato nebo stříbro a ocel. Po nějaké době se však ke žlutému zlatu vrátily, protože se prostě v bílých kovech necítily dobře.
Existují vlastně nějaká pravidla pro výběr šperků?
To víte, že ano, například, že ženám se zrzavými vlasy sluší více žluté kovy, zelené a hnědé kameny. Zkušená asistentka prodeje by měla doporučit podle typu ženy vhodný šperk, ale stejně musí zvítězit ten pocit, ta láska na první pohled. To zaručí, že se šperk stane naší součástí a budeme ho nosit rády. Tím ale nechci říct, že by si žena měla kupovat stále totéž a neudělat žádnou změnu.
Právě asistentky prodeje se letos staly tváří nové kampaně Klenot Aurum, ne?
Je to tak. Ony jsou opravdu tím nejcennějším klenotem, který u nás máme. Jsou každý den v kontaktu se zákazníky, kteří se na ně s důvěrou obrací. Nejsou to jen „ženy za pultem“, které něco prodají. Dokáží správně poradit, inspirovat, nadchnout. Právem dostaly po řadě VIP osobností prostor reprezentovat naši značku.
Co to přesně znamená?
Jejich fotografie teď zdobí všechny naše prodejny po celé republice a my sbíráme jeden pozitivní ohlas za druhým. Součástí kampaně jsou i krátká videa, kde dámy sdílí své zkušenosti a rady z oblasti šperků.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.