Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekSobota, 26. června 2021, 08:00
Společnost Authentica Group zakončila pandemický rok 2020 10% poklesem obratu, její zisk naopak mírně vzrostl. Největší český výrobce a dodavatel reklamních nosičů do maloobchodů nahradil zakázky pro uzavřené maloobchody novými aktivitami. V minulém roce se dokázal etablovat v méně známém oboru – fulfillmentu , který zajišťuje veškerou logistiku distribuce zásilek pro e-shopy. Firma se chce stát lídrem českého trhu a jedním z předních evropských hráčů v tomto oboru.
Obrat skupiny klesl v roce 2020 na 414 mil. Kč, což odpovídá 10% poklesu oproti předchozímu roku (443 mil. Kč v roce 2019). Díky změně strategie a novým aktivitám však mírně vzrostl zisk společnosti, a to z 20 na 21 mil. Kč.
„Bezmála celoroční uzávěra maloobchodních prodejen prakticky zastavila celý byznys v retail marketingu. Plánovali jsme růst o 10 % a přibližně o tolik jsme se propadli. Dařilo se nám však uspět v novém oboru – fulfillmentu. Také díky němu nejsou naše ztráty tak vysoké, a naopak z krizového roku vycházíme posílení,“ říká Miroslav Hanák, jednatel společnosti Authentica Group.
Na výsledku loňského roku se pozitivně podepsala úspěšná spolupráce se společností Waterdrop, evropským výrobcem originálních nápojových kapslí. Waterdrop Fulfillment zajišťuje veškerý logistický servis pro Waterdrop v pěti zemích Evropy. Letos se očekává další růst i expanze na nové evropské trhy.
„Ani ne po roce spolupráce dodáváme Waterdropu zboží do pěti evropských zemí a zhruba jednou za dva měsíce přibíráme jednu další. V současné době odbavujeme v průměru 65 tis. zásilek měsíčně,“ komentuje spolupráci Miroslav Hanák.
„Pro Waterdrop neděláme jen skladování a odesílání zásilek, ale také navrhujeme, vyrábíme a kompletujeme speciální obaly, adventní kalendáře, prodejní stojany, gravírujeme speciální edice lahví a další služby. Říkáme tomu autentický fulfillment a tento koncept chceme v nejbližších letech přenést i do další země v Evropě, posléze do Spojených států a Asie,“ doplňuje Hanák.
Kromě úspěšného rozjezdu nových projektů Waterdrop Fulfillment a Fulfillment by Authentica pomohla společnosti také výroba ochranných štítů pro zdravotníky a pracovníky v první linii boje s virem Covid-19. Dle vlastního prototypu jich vyrobila 500 tis. kusů. 10 % z nich darovala nemocnicím a zdravotnickým zařízením v Jihomoravském kraji.
„Chtěli jsme štíty tisknout na našich 3D tiskárnách, což se ukázalo jako pomalé řešení. Během 48 hodin jsme vyvinuli vlastní prototyp ochranného štítu a za dalších 48 hodin jsme jich už vyráběli stovky, a následně 10 tis. denně, a dodávali tam, kde jich v té době byl zoufalý nedostatek,“ upřesňuje Hanák.
V letošním roce společnost plánuje, že navýší tržby na 500 mil. korun a počítá se ziskem 35 milionů. Růst tržeb se očekává především v oživeném retailu a také v rostoucím segmentu e-commerce. Authentica se v červenci stěhuje do vlastních nových prostor o rozloze 12 000 m2 a postupně také automatizuje jednotlivé provozy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.