Bývalý provozní ředitel firmy Pietro Filipi Lukáš Uhl chce společně se zakladatelkou e-shopu s módou Tamsin.cz Lenkou O’Neill zkrachovalou oděvní značku zachránit. S insolvenčním správcem uzavřeli smlouvu o prodeji zásob. Výprodej je naplánovaný na jeden rok. Uhl a O’Neill zároveň budou hledat partnera, se kterým by bylo možné oživení značky a její novou budoucnost uskutečnit.
Pietro Filipi má podle Uhla na skladě zboží v nákladové hodnotě vyšší než 100 milionů korun. Cílem jeho rozprodeje je pokrýt alespoň část pohledávek věřitelů. Produkty Pietro Filipi lidé seženou jen v několika kamenných prodejnách, a to v bývalé vlajkové prodejně značky v Praze na Národní třídě a v pražském centru Fashion Arena Prague Outlet. Uhl a O’Neill uvažují také o prodeji v některé mimopražské pobočce a nabídce zboží na internetu.
"Nejen v Praze, ale i u zákazníků po celé ČR bylo Pietro Filipi synonymem pro kvalitní českou módu. To jméno mělo jistý zvuk a bylo spojováno například s předními tuzemskými herečkami, šaty pravidelně oblékaly i mnohé další celebrity nejen na červené koberce. Chceme, aby se po měsících ticha a stání na mrtvém místě ten zvuk opět rozezněl. Jistý potenciál tady stále je, ale je třeba jednat rychle," řekla O’Neill.
Uhl působil ve vedení firmy Dáme jídlo. Poslední dva roky strávil záchranou e-shopu s módou a doplňky Zoot.cz, kde zastával pozici krizového a výkonného ředitele.
O’Neill pracovala v managementu luxusní oděvní značky Burberry a následně založila e-shop Tamsin.cz s britskou módou, který funguje od roku 2010.
Vážných zájemců o Pietro Filipi je podle serveru E15 několik. O značku se zajímá například Zoot. Ředitel e-shopu Milan Polák ale řekl, že společnost je o koupi ochranných známek ochotná jednat, pokud se prodej uskuteční do konce září, uvedl deník. O Pietro Filipi mají podle E15 dále zájem slovenský podnikatel a bývalý partner skupiny Penta Jozef Špirko prostřednictvím své oděvní firmy Ozeta i zakladatel značky Pietro Filipi Petr Hendrych.
Insolvenční řízení se společnostmi Pietro Filipi i Pietro Filipi stores, která provozovala maloobchodní prodejny této české značky, bylo zahájeno v únoru. Důvodem byla pandemie koronaviru a nucené uzavření obchodů. Kvůli nedostatku financí majitel firem Michal Mička nebyl schopen pokračovat v hledání investorů a případné reorganizaci společností. O prohlášení konkurzu obou společností Městský soud v Praze rozhodl v květnu. Firma Pietro Filipi věřitelům v té době dlužila asi 513 milionů korun, v případě Pietro Filipi stores výše pohledávek činila přibližně 182 milionů korun.
Oděvní značka Pietro Filipi působila na českém trhu od roku 1993, firma se ale potýkala s dluhy. Mička věřil, že dokáže zavedenou značku pozvednout a v roce 2017 se svou investiční společností C2H v ní koupil osmdesátiprocentní podíl, v roce 2019 získal zbývajících 20 procent. Mička se rozhodl oživit také značku Kara, i ta se ale letos dostala do insolvence. Nyní je u ní povolená reorganizace. Zachránit se ji rozhodl její bývalý majitel Zdeněk Rinth a největší věřitel, společnost Natland Pohledávková V. z investiční skupiny Natland.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.