Čínská Dongfeng začala nabízet auta v ČR, příští rok jich chce prodat 600 vozů

Autoři | Foto Dongfeng

Čínská automobilka Dongfeng začala nabízet osobní auta a elektromobily v Česku, v příštím roce chce v tuzemsku prodat 300 elektromobilů a stejné množství benzinových aut. Nyní má homologované tři modely zahrnující dvě benzinová SUV a jedno elektrické SUV. Ještě do konce roku má na tuzemský trh přijít sportovní elektromobil s výkonem 510 kW a do pololetí 2022 pak luxusní elektromobil. Zástupci distributora to uvedli na dnešní tiskové konferenci. Donfeng Motors patří mezi tři největší automobilky v Číně s roční produkcí více než 3,5 milionu automobilů.

Distribuci pro ČR bude zajišťovat společnost Bidli, která dosud podnikala hlavně na realitním trhu, dodává ale i fotovoltaické elektrárny nebo prodává energie. Vozy bude nabízet v autocentru ve Vestci u Prahy, kde je i servis, a na pobočkách Bidli, kterých je v současnosti 35. Auta bude rovněž prodávat na internetu. Servis v jednotlivých krajích budou zajišťovat smluvní partneři.

Dongfeng chce na českém trhu konkurovat hlavně cenou. Ta začíná u benzinového modelu Glory 580 na 599 900 korun a u elektromobilu Seres na 919 900 korun. Základní model Glory 580 nabízí sedm míst a je vybavený benzinovým přeplňovaným motorem o objemu 1,5 litru a výkonu 107 kW. Elektromobil Seres 3 má dojezd 405 kilometrů a nehořlavou baterii o kapacitě 54 kWh.

"Začínáme s cenově dostupnějšími vozy a postupně začneme nabízet i vyšší řady," uvedl generální ředitel Bidli Jiří Lejnar. SUV Glory bude podle něho konkurovat například domácí Škodě Kodiaq, elektromobily pak elektrickým vozům Hyundai a Kia nebo Škodě Enyaq.

Bidli bude mít větší množství vozů v maximální možné výbavě skladem, pokud si zákazník nevybere ze skladových aut, bude dodací lhůta tři až čtyři měsíce.

Podle automobilového experta z webu iDNES.cz Františka Dvořáka jde o další pokus, kterých bylo již v minulosti několik. Zejména elektrický model by ale mohl podle něho mít šanci zejména v případě, že bude nákup bateriových vozů dotovaný, jak stát slibuje. "V Norsku se takto už jiný čínský výrobce elektroautomobilů úspěšně usadil. V ČR by mohl importér chtít využít krizi s dodávkami nových aut. Pokud budou auta dostupná hned, mohl by nějaké zákazníky získat. Velkou překážkou však bude chybějící zázemí distribuční a servisní sítě. Češi jsou tradičně k neznámým značkám spíše nedůvěřiví, zejména když jde o drahou věc, jako je auto. Možná se podaří proniknout do flotily některé menší firmy. Dá se čekat, že jako první budou dongfengy vidět hlavně v barvách samotné firmy Bidli," řekl Dvořák.

Donfeng Motors je jednou ze tří největších automobilek v Číně s více než 50letou tradicí v automobilovém segmentu. V Asii má společné firmy se značkami Honda, Nissan a Infiniti. Má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra a zaměstnává 12.400 lidí. Nabízí různé modely osobních automobilů, SUV, malých nákladních vozidel, nákladních automobilů a autobusů se spalovacím nebo elektrickým pohonem. Loni vykázala obrat 68 miliard dolarů (v přepočtu asi 1,5 bilionu korun).

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.

Štítky ČR, Čína, automoto, trh, firmy, Dongfeng, elektromobil, Česko, SUV, automobilka, František Dvořák, Praha, Honda, Nissan, Hyundai

Komentáře

Karel Janyška

Nebrat ! Je to celé rudé... Dzp.

Středa, 22. září 2021, 09:47Odpovědět

Přihlášení uživatele

 Přihlásit se přes Apple
Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.