Předvolební kampaň lídra hnutí ANO a premiéra Andreje Babiše se během noci na pátek posunula do úrovně čistého populismu. PR tým ANO zaplavil profil hlavní tváře hnutí příspěvky, které mají upozorňovat na to, co nechce dopustit. Podle politologů se Andrej Babiš takovým způsobem snaží odvést pozornost od důležitých témat.
„Kdybyste přemýšleli, co má znamenat zmatené sdílení absurdních statusů Andrejem Babišem na Facebooku, tak se tím snaží opět otočit pozornost od důležitých témat, která nehrají v jeho prospěch, k irelevantním hovadinám. A jelikož mu to tisíce lidí sdílí (byť třeba jako screenshot a s podivem), tak se mu to zase daří. Pak se nedivte, že je tématem voleb zase plot v Maďarsku a ne inflace, zadlužování a jiné faily této vlády,“ vysvětluje politolog Miloš Gregor.
Ve svých facebookových příspěvcích píše premiér například: „Nemakat a sdílet? Tohle fakt nechci! A co vy?“ nebo „Ekofanatici by nejradši zrušili auta. Tak tohle fakt nechci! A co vy?“
Právě problematiku dopravy Andrej Babiš vytahuje před volbami častěji a častěji. Už v průběhu týdne upozornil, že je „absolutně proti zákazu spalovacích motorů,“ což s platností od roku 2035 prosazuje Evropská komise. Byl to přitom právě Andrej Babiš, kdo Česko k plánům na snížení emisí, známému jako Green Deal, připojil.
K záplavě nočních příspěvků na profilu Andreje Babiše se na sociálních sítích vyjádřila řada politiků. Servítky si nebabral například řeporyjský starosta Pavel Novotný (ODS). „Národ kreténů, kterému stačí málo, ta kampaň není obrazem nějaké jeho (jejich) vyčuranosti a nízkosti. Je obrazem nás. Takhle nám to stačí. Takhle vyhraje. Dělá to dobře. Premiér Pepíků,“ napsal na Twitter.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.