Na tuzemských dálnicích chybí přes 2000 parkovacích míst pro kamiony. Podle dopravců se situace nezlepšila ani po rekonstrukci dálnice D1. Řidičům to komplikuje vybírání povinných přestávek a dodržování předpisů. Dnes na to upozornilo sdružení dopravců Česmad Bohemia, podle kterého je přehlížení těchto problémů i jedním z důvodů nedostatku profesionálních řidičů v ČR. Sdružení proto vyzvalo stát, aby podpořil vybudování soukromých areálů pro parkování se zázemím pro kamiony, tzv. truckparků, u dálnic.
Rekonstrukce dálnice D1 skončí po devíti letech 2. října. Podle sdružení to bude pro dopravce velký den, protože během prací dopravní firmy čelily nižší efektivitě či průměrné rychlosti vozidel. Některé problémy však zůstaly. Dopravcům vadí, že dálnice nebyla rozšířena po celé délce na tři pruhy a také to, že nebyla vybudována dostatečná kapacita odstavných ploch pro kamiony.
"Kvůli zhruba 2000 chybějícím parkovacím místům na našich dálnicích jsou řidiči nadále dennodenně vystaveni neřešitelnému dilematu porušit předpisy o době jízdy a odpočinku, nebo zaparkovat, kde se dá," uvedlo sdružení.
Řešení dopravci spatřují například ve větším zapojení privátních truckparků podél dálnic. Stát by podle sdružení měl jejich budování podpořit a zlepšit tak podmínky pro řidiče. "Nemyslím tím jen možnost vůbec dodržovat zákon a mít kde vykonávat odpočinek, ale mít k dispozici civilizované hygienické podmínky. A to i u zákazníků při nakládce nebo vykládce. Přehlížení těchto požadavků je také jedním z důvodů neustále rostoucího nedostatku řidičů," uvedl generální tajemník Česmadu Vojtěch Hromíř. Poukázal přitom na současné dění ve Velké Británii, kdy nedostatek řidičů nákladní dopravy může vést ke kolapsu dodávek zboží a strategických surovin. Podle firem chybí v Česku na trhu práce přes 20 tisíc profesionálních řidičů.
Rekonstrukce dálnice D1 skončí po devíti letech. Zrekonstruována byla část dálnice mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna. Opravy stály celkem 24 miliard korun. Původně měly skončit už v roce 2018, termín dokončení se však dvakrát odsouval. Definitivně mají omezení na dálnici D1 skončit 2. října.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Možná, kdyby se omezilo zbytečné převážení zboží z místa na místo, ubylo by zbytečných jízd kamionů, zmenšil by se jejich počet a nbylo by třeba se podřizovat jejich nátlaku na parkovací místa.