Ještě za tmy, zhruba dnes kolem 6:00, přišel premiér Andrej Babiš (ANO) s ministry Karlem Havlíčkem a Alenou Schillerovou uctít výročí 17. listopadu k památníku Sametové revoluce na pražské Národní třídě. Uvedla to dnes Česká televize. Premiér na Národní položil věnec. Brzký příchod odůvodnil tím, že dostal varování, že po něm lidé chtějí házet vejce.
„Nám řekla ochranka, že na nás budou házet vajíčka, tak proto jsme přišli brzo," řekl Andrej Babiš (ANO) České televizi. U památníku jsou od rána demonstranti s transparentem s nápisem „Kytky od estébáků a ruskočínských kolaborantů sem opravdu nepatří! Tak snad už je to letos naposled!"a na předsedu vlády pokřikovali i ráno, když přišel.
Před osmou hodinou k místu přišel zástupce prezidentské kanceláře, který na zem položil kytici od prezidenta Miloše Zemana. Od přihlížejících se k němu doneslo několik nadávek jako například „ruští švábi“. Po osmé hodině na místo dorazila Jana Maláčová. „Každá hodnota, která je pro nás klíčová, se musí udržovat. Musíme za ni bojovat,“ řekla na místě Jana Maláčová (ČSSD) a dodala, že ČSSD stále funguje.
Kytici s nápisem „primátor hlavního města Zdeněk Hřib“ k pietnímu místu přinesla místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Olga Richterová (Piráti), která od několika přihlížejících sklidila potlesk.
„Vzhledem k nepříznivé aktuální pandemické situaci a k tomu, že jsem krátce po nemoci a v respirátoru bych to neudýchal, dnešní den slavím na dálku. Přispěl jsem ale na oslavy a zapálil svíčku se vzkazem alespoň online,“ uvedl Zdeněk Hřib (Piráti).
Pietní místo hlídají policisté a zatím nedošlo k vážnějším incidentům. „Dnes budeme celý den v centru metropole dohlížet na oslavy 17. listopadu a na oznámená shromáždění, která mají proběhnout. Pevně věříme v jejich klidný a bezproblémový průběh,“ uvedla policie na svém twitterovém účtu.
Česko si dnes připomíná 32 let od událostí, které vedly k pádu komunismu, a 82 let od uzavření vysokých škol nacisty. Na rozdíl od loňska, kdy se kvůli šíření koronaviru konaly akce převážně on-line, budou letos akce navzdory horšící se epidemii zpět na náměstích a v ulicích. Připomínku historických okamžiků doplní debaty a demonstrace týkající se aktuálních témat, jako jsou občanská práva a opatření proti epidemii covidu-19. Na Národní dorazí během dne i další politici.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
17. listopad 1989 ? To samo. Jen jsme to zúřadovali.
To je zase nadělení, co ? To zase budou „převratoví hrdinové“ řvát. Nebo ne ? Ne všichni, vždyť jsem jím byl také. Chtělo to jen přesvědčení, odvahu a přehled. Vzal jsem si „neplacené volno až do konce revoluce“, jak stálo na žádance a šel jsem na to. Půl roku jsem nepřinesl domů ani jednu výplatu. A byl jsem kromě mnoha a mnoha jiného spojeného s převratem, moderátorem mítingů OF a jeho mluvčím ve městě, předsedou stávkového výboru LNH, předsedou zvláštního výboru, zvoleného všemi zaměstnanci místo OF na pracovišti tamtéž, organizátorem generální stávky, předsedou OKC OF na okrese a zejména profesionálním tzv. Supermanažerem Občanského fóra, jmenovaným Koordinačním centrem OF v Praze.
Proč však tak zvláštní název eseje ? Jednoduše proto, že po mém následném mnohaletém studiu tzv. kompozitivní teorie, tedy vždy nejvýše možného, permanentně vědou verifikovaného, aktualizovaného a doplňovaného vědění lidstva, zejména o lidském světě a lidské situaci, a to jen a výhradně na vědecké bázi, vím, že lidský svět je spontánním řádem, který nás, lidi, řídí. Ne my jeho !!!
Nadělení další, co ? Ani se nedivím. Lidé o termínu spontánní řád, tedy o samovzniklé řídící struktuře jeho prvků, tady lidských jednotlivců spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, kterým se kompozitivní teorie zabývá především, nemají ani tušení. O této kotvě všeho, co je ve světě lidí obklopuje a vnitřně řídí nevědí vůbec nic a přitom je to ona, které absolutně podléháme bez ohledu na naše politické a jiné společenské názory. Kdo to neudělá je časem v kriminále, v blázinci nebo mrtev.
Co tedy pro posouzení toho co se stalo 17.listopadu 1989 u nás takové vědění znamená prakticky ? Nic menšího, než osvětlení skutečného procesu, který byl a je "ve hře" již od první chvíle, kdy je lidstvo nazýváno lidstvem, tedy od oddělení lidského druhu ze zvířecí říše a oddělování a emancipace jednotlivců od tlup a kmenů v důsledku objevení obchodu. Nejprve samozřejmě téměř neznatelně a během věků ke stavu, který známe dnes. Popisovat zmíněný proces nemá smysl, výklad je příliš dlouhý a velmi složitý. Ale jeho výsledky popsat lze docela jednoduše. Tady jsou.
1.Motorem vývoje lidského světa, tedy kulturní evoluce, je civilizace jednotlivců z účinků z obchodu, tedy přeměna divochů v civilizované občany, tedy jejich vyšší a vyšší individualizace a subjektivizace, tedy nabytí schopnosti být samostatnými lidmi se schopností řídit se civilizačními pravidly, zejména pak zákazovým soukromým právem. To nás každého řídí 24 hodin denně, neboť je hlavní součástí našich myslí. Ta je složena z pravidel spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.
2.Civilizovanější lidé, než ostatní, měli a mají odjakživa přirozenou touhu nebýt ovládáni jinými a velmi jednoduše řečeno jejich aktivity vedly všemožnými cestami a událostmi k jejich evolučnímu sdružování v národní státy, které jsou dodnes jedinými možnými správci zemského povrchu a které jsou největšími prvky spontánního řádu celého lidského světa. Rozpad starodávných říší, R-U, SSSR, německé Evropy za Hitlera, Jugoslávie, Československa atd.je důkazem toho, že civilizace je dělením uměle spojeného. Všechny umělé složeniny se rozpadaly a rozpadají.
3.Tento proces zasáhl i Československo, které bylo původně uměle složeno z českých zemí, Moravy a části Slezska, Slovenska a Podkarpatské Rusi. Nemohl nezasáhnout, vždyť je spontánní a řízen ne přímo lidmi, ale výsledkem jejich neřízené aktivity. Její důsledky jsou neosobně "sčítány" a generují spontánní řád lidské interakce a vzájemného chování. To tedy samo, ne lidský rozum, ten je výsledkem této megasložitosti, ne autorem.
4.Napětí mezi řízeným, tedy socialistickým, vývojem a spontánním řádem lidského světa v roce 1989 u nás tedy dosáhlo mezí neúnosných a mělo za následek listopadové události, které jsme my, profesionálové Občanského fóra, jen zúřadovali.
Stojí jistě za zmínku, že Václav Havel, zakladatel Občanského fóra, však nikdy nesvolal celostátní poradu OF a ani se na nich neukázal. Prostě na OF zcela rezignoval. Proto jsem také přišel po volbách 1990 s návrhem postupu, jak OF zrušit a místo něho založit Občanskou pravici. Bylo to skrze zvolení Václava Klause do čela OF se zmíněným cílem. A všechno klaplo do puntíku, přestože VK o tom nechtěl v první chvíli ani slyšet. Jen Občanskou pravici pak přejmenoval na ODS, které jsem pak, jako její spoluzakladatel, téměř 2 desítky let dělal profesionálního manažera... Dzp.