I přes spory mezi městem České Budějovice a firmou Art4promotion by mohl dosavadní pořadatel adventního programu organizovat i nadcházející ročník. To původně zástupci radnice odmítali, nyní ale obě strany našly společnou řeč. Poté bude město hledat firmu, která se o pořádání akce postará mezi roky 2023 a 2027.
V uplynulých letech se ve veřejném prostoru řešilo hned několik sporů mezi městem a pořadatelem adventního programu v centru Českých Budějovic. Jeden z nich se týkal žádosti o náhradní ročník kvůli koronaviru, který akci překazil.
Podle náměstka primátora Juraje Thomy (Hnutí Občané pro Budějovice) stále platí, že nelze uplatnit podmínky z ukončené pětileté koncesní smlouvy. I přesto spolu obě strany nyní jednají o letošním ročníku.
„Ročník 2022 se uskuteční formou veřejné zakázky jednomu zájemci. Jednáme s Art4promotion o tom, že by rok 2022 realizovali oni. Je potřeba s nimi domluvit smluvní podmínky toho vztahu, protože nelze uplatnit původní smlouvu, je to úplně nová zakázka,“ řekl Budějcké Drbně Thoma.
Město nyní hledá model, jak by mohla firma akci pořádat. „Ano, s městem řešíme letošní ročník. Jsme blízko k dohodě, ale stále je to předmětem jednání, proto nyní nelze říct nic bližšího,“ potvrdila Budějcké Drbně jednatelka Art4promotion Lenka Střítecká.
Město zároveň musí řešit, kdo bude jednu z nejnavštěvovanějších akcí v Českých Budějovicích organizovat mezi roky 2023 až 2027. Proto radní tento týden řešili takzvané předběžné tržní konzultace. Materiál projednali, ale odložili kvůli několika připomínkám.
Shodli se například na tom, že uchazeči nemusí mít ve svém návrhu kluziště umístěné na hlavním náměstí. Celkem chtějí zástupci radnice oslovit zhruba desítku firem. „V materiálu se zároveň nepočítá s tím, že bude na náměstí Přemysla Otakara II. od 1. července úplně jiný dopravní režim a dopravní značení. To je důležité, protože je potřeba, aby zájemci tuto informaci dostali dopředu kvůli obsluze pódia, svozu odpadu a podobně,“ vysvětlil Thoma. Dalším bodem diskuse bylo využití vratných kelímků.
Na přípravu je podle něj stále dost času, protože vítěz soutěže bude akci pořádat od ročníku 2023. V případě letošního roku mělo podle Thomy město poměrně málo času, a tak vedení radnice sáhlo po jistotě. Firma Art4promotion totiž adventní program pořádala v uplynulých letech s výjimkou jednoho ročníku, který překazila pandemie. Zástupci města i pořadatelské firmy se v minulosti přeli kvůli prominutí parkovného, slevě na rozvaděč elektřiny nebo již zmíněnému náhradnímu ročníku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.