Škoda čeká od nové vlajkové lodi Superb o 25 procent vyšší prodeje než u předchozích dvou generací. Těch prodala od roku 2001 celkem 700.000 vozů. Při světové premiéře třetí generace Superbu to dnes uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Nová generace Škody Superb se začne prodávat na konci prvního pololetí včetně vrcholné verze Laurin&Klement, kombi přijde na podzim.
Nový Superb bude mít jako první Škoda adaptivní podvozek nebo připojení k internetu přes mobilní síť LTE. "Tento vůz zosobňuje důležitý pilíř naší růstové strategie a napovídá mnohé o budoucnosti značky, naším cílem je získat nové zákazníky ze soukromého i podnikatelského sektoru," uvedl Vahland. Nový Superb se bude vyrábět v závodě Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.
Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě. Zaujme vyváženějšími proporcemi proti předchůdci s menšími převisy karoserie. Přední části dominují ostře řezané světlomety, výrazná maska chladiče, zadní pak LED svítilny ve tvaru C.
Nová vlajková loď má ambice konkurovat vozům vyšší střední třídy, přestože patří o třídu níž. Nabízí největší interiér a také zavazadlový prostor, který se proti předchozí generaci zvětšil o 30 litrů na 625 litrů. Třetí generace se díky využití koncernové modulární platformy MQB prodloužila o tři cm na 4,86 metru a nový vůz je také o pět cm širší. Zvětšil se rozvor o osm cm a také rozchod.
Nový Superb jako první Škoda nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření Wi-Fi hotspotu pro další zařízení. Novinkou je také elektrické otevírání pátých dveří i u verze liftback, doplněné o možnost otevřít kufr pohybem nohy pod nárazníkem. Zajímavostí jsou dva deštníky umístěné v obou předních dveřích, předchozí generace měla jeden v zadních dveřích.
K dispozici je poprvé asistent automatického parkování, funkce pro bezpečné vyjíždění z příčného parkovacího místa, dále multikolizní brzda, systém pro hlídání jízdního pruhu i asistent, který řídí popojíždění vozu v zácpě. Další systémy hlídají únavu řidiče nebo rozpoznávají dopravní značky. Na přání auto dostane adaptivní tempomat. K dispozici je rovněž dešťový a světelný senzor, asistent přepínání dálkových světel a až devět airbagů. Multimediální zařízení nabízí propojení s mobilním telefonem i vestavěnou navigaci. O zvuk se stará až 12 reproduktorů o maximálním výkonu 610 wattů.
Nabídka motorů zahrnuje pět benzinových a tři dieselové agregáty plnící emisní normu Euro 6. Vrcholný benzinový čtyřválec 2,0 TSI bude mít výkon 280 koní, což je o 20 koní víc, než disponoval šestiválec 3,6 u předchozí generace. Nejsilnější naftový motor 2,0 TDI nabízí 190 koní. Obě nejsilnější motorizace budou k dispozici s pohonem všech kol, stejně jako slabší dieselový dvoulitr a benzinový 1,4 TSI.
Spotřeba podle výrobce klesla proti druhé generaci až o 30 procent. Diesel 1,6 TDI má mít spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a ve verzi GreenLine, která dorazí koncem roku, pak 3,7 litru.
Nová vlajková loď je až o 75 kg lehčí než předchůdce. Pohotovostní hmotnost vozu v základní výbavě začíná na 1375 kg.
Škoda představila Superb ve světové premiéře v pražském Fóru Karlín. Pozvala 850 hostů ze 33 zemí. Česká filharmonie zahrála symfonii speciálně složenou k uvedení vozu.
Zdroj: ČTK
Foto: ŠKODA AUTO
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.