Už je to oficiální, nechvalně proslulé "skleněné peklo" půjde k zemi. Město Plzeň už totiž podepsalo smlouvu s developery, díky níž zmizí z města největší nepovolená stavba, jejíž trosky hyzdí město téměř čtvrt století. Sedmipodlažní bývalý autosalon Carimex na Rokycanské třídě, na výpadovce na Prahu, nahradí komplex budov s byty, obchodním centrem a kancelářemi. Postaví je místní developeři. Dohodu o narovnání a spolupráci podepsalo všech pět smluvních stran.
„Investoři chtějí v území postavit byty, kanceláře i obchodní centrum a k tomu potřebují také městské pozemky (je jich méně než polovina). A my chceme, aby ta ostuda už konečně zmizela," řekl k dohodě primátor Plzně Pavel Šindelář (ODS). Jakmile developeři zboří torzo Carimexu, tak jim město pozemky prodá. „Bez demolice je neprodáme," uvedl primátor. Maximální doba, dokdy musí torzo zmizet, jsou dva roky od uzavření dohody. Město má stejnou dobu na změnu územního plánu, aby tam bylo možné postavit také byty, na změně začíná pracovat.
Dohodu podepsaly město, Vodárna Plzeň, InterCora a dvě firmy, které vlastní Carimex - RP Letná a MS Letná. Rozsáhlá zástavba zahrne kromě Carimexu i pozemek současné myčky aut, servisu a prodejny automobilů Citroën a obchodu Akumulátory. „Vše by mělo jít k zemi a měl by tam vzniknout úplně nový projekt," řekl Šindelář. Územní studie lokality, kde vzniknou také povrchová i podzemní parkoviště a zeleň, už město projednalo.
„Carimex je jedním z prvních objektů, kolem nichž musí projet každý, kdo přijíždí do našeho města od Prahy. Lokalita si zaslouží, aby torzo konečně zmizelo," řekl primátor. Podle Ivana Hlaváčka, jednatele InterCory, pracuje tým na projektu už od začátku roku 2019. „Podařilo se nám najít jednotu s plzeňskými architekty a urbanisty. Konečně zmizí problematická stavba a její nevzhledné okolí ke spokojenosti občanů města," uvedl.
Návrh smlouvy s developery schválili téměř všichni zastupitelé 9. května. Pouze opozičním Pirátům se nelíbila prodejní cena pozemku (5300 Kč/m2), kterou stanovil soudní znalec. Argumentovali mimo jiné citací ze znaleckého posudku, že u bytových developerských projektů jsou dosahovány výrazně vyšší ceny, až 15 tisíc korun za metr čtvereční.
Podle smluvních stran by se mohlo bourat příští rok, výstavba by pak začala v roce 2024. „Při podpisu jsem uvedl, že bych byl rád, kdyby se to podařilo zbourat hned. A že pokud se to povede, tak jsem připravený jít v září do zastupitelstva a prodat pozemky. Celý objekt musí ale kompletně zmizet," řekl primátor při podpisu smlouvy. Podle něj trvá vydání demoličního výměru 1,5 až dva měsíce, samotné bourání může trvat jeden měsíc.
Stavební povolení na areál Carimex Renault je z roku 1997. Plzeňský podnikatel objekt bez povolení výrazně zvětšil o několik přístaveb a o horní tři patra. Poté nedostavěný objekt chátral a začalo několik soudních sporů na určení vlastnictví pozemků. Žádný stavební úřad a žádný soud to nedokázal vyřešit, uvedl primátor. Developerské firmy také podle dohody zajistí stažení žaloby proti městu, kterou už před lety podal předchozí vlastník areálu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.