Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Kvůli kampani primátorky nemůžeme otevřít okna, stěžují si šalináři v Brně

Okénka připevněná plastovými svazovacími pásky a nápisy "neotvírat", které platí nejen pro cestující, ale také pro řidiče. V brněnských šalinách řeší problém s nedostatkem čerstvého vzduchu. Okna se nesmí otevřít kvůli celoplošným reklamám s obličejem primátorky Markéty Vaňkové (ODS).

Neúplná reklama a zdeformované obličeje. Tak vysvětlil Dopravní podnik města Brna (DPMB) omezení větrání v tramvajích, jejichž venkovní polepy zasahují do oblasti okének. Na nečekaný příkaz si začali stěžovat sami řidiči, podle kterých je v tramvajích za současných teplot nezvladatelné horko. Drtivá většina vozů je totiž neklimatizovaná. „Prosím, nechoďte si zchladit žáhu k řidiči, nýbrž na radnici k paní primátorce," okomentovala situaci jedna ze zaměstnankyň DPMB na Facebooku.

Negativní odezva od řidičů se dostala také k vedení dopravního podniku. Reklama je ale podle generálního ředitele Miloše Havránka důležitým přínosem pro rozpočet akciové společnosti. „Podle mého názoru jde o přehnanou reakci zaměstnanců, stížnosti od cestujících jsme nezaznamenali. Například u tramvají Porsche jde o tři neotevíratelná okénka z třiceti,“ řekl Drbně.

S omezením větrání, které je v letních měsících ve vozech brněnské hromadné dopravy nezbytné, ale nejsou podle zjištění redakce spokojení ani cestující. Naštvaná je například důchodkyně Milada, která se téměř denně dopravuje do centra města. „V přeplněné šalině se nedá pořádně dýchat, natož když ještě někdo přikurtuje okénka plastem, aby nešla otvírat. Nechápu, jak je to v létě možné,“ svěřila se.

Podle mluvčí DPMB Hany Tomaštíkové jsou klienti využívající reklamy informovaní o tom, že by na okénka neměli umisťovat obličeje. Právo odmítnout nebo upravit reklamu, které si dopravní podnik vyhrazuje, ale v případě předvolební kampaně ODS nevyužil. Například žlutě potištěná tramvaj, která se Brnem projíždí s tváří zájemce o primátorské křeslo Petra Hladíka (KDU-ČSL), uzamčená okna nemá.

Podle brněnských občanských demokratů nechtěla strana po dopravním podniku, aby větrání omezil. „Žádný požadavek tohoto typu od nás nevzešel," informovala dnes Drbnu brněnská manažerka ODS Monika Švaříčková s tím, že primátorka již oslovila vedení DPMB, aby otevření kritizovaných okének umožnilo.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto archiv redakce

Štítky tramvaj, šalina, reklama, volby, ODS, okno, Dopravní podnik města Brna, Brno, Markéta Vaňková, ventilace, Porsche, Facebook, Petr Hladík

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kvůli kampani primátorky nemůžeme otevřít okna, stěžují si šalináři v Brně  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.