Česká a moravská pivovarnická akademie přidělila minulý týden Výroční ceny nejvýraznějším pivovarským osobnostem roku 2014. V kategorii pivovarů s ročním výstavem nad 500 000 hektolitrů zvítězil Ing. Adam Brož, Ph.D., sládek pivovaru Budějovický Budvar, n. p. Za dlouhodobý přínos českému pivovarnictví získala Výroční cenu 2014 rodina pana Karla Jana Kolarika. Jejich kultovní restaurace Schweizerhaus ve vídeňském Prátru čepuje největší objem ležáku Budweiser Budvar na světě.
Česká a moravská pivovarnická akademie (dále jen ČMPA) vyhlásila výsledky hlasování svých členů a udělila nejvýraznějším osobnostem českého pivovarství Výroční ceny 2014. V kategorii „Pivovary s výstavem nad 500 000 hektolitrů“ se vítězem stal Ing. Adam Brož, Ph.D., sládek pivovaru Budějovický Budvar, n. p.
Za dlouhodobý přínos českému pivovarnictví pak Výroční cenu 2014 získala rodina pana Karla Jana Kolarika. Rodině Kolarik patří kultovní restaurace Schweizerhaus ve vídeňském Prátru. V této restauraci se dlouhodobě čepuje největší objem světlého ležáku Budweiser Budvar na světě. Rodina Kolarik je i nejstarším obchodním partnerem Budějovického Budvaru: nepřetržitá spolupráce trvá již od roku 1926.
„Česká a moravská pivovarnická akademie projevila svým hlasováním zřetelný respekt vůči světově jedinečné tradici českého piva. Mezi vítězi kategorií pivovarů s různým výstavem lze najít takřka bez výjimky pouze jména, pro něž vždy byl a zůstává velmi obtížný styl českého ležáku profesní chloubou,“ říká Pavel Borowiec, zakladatel ČMPA a šéfredaktor odborného měsíčníku Pivo, Bier & Ale.
„Výsledku hlasování odborné veřejnosti si velmi vážíme. Pan Brož si ocenění bezpochyby zaslouží, neboť důsledně pokračuje v tradici vaření originálního budějovického piva podle původních postupů a z tradičních surovin,” říká Petr Samec, tiskový mluvčí Budějovického Budvaru.
Budějovický Budvar, n. p., má za sebou obchodně úspěšný rok. V roce 2014 zvýšil prodej piva meziročně o 2,5% na objem 1 457 000 hektolitrů. To byl zároveň nejvyšší roční výstav v historii pivovaru. Na dobrých obchodních výsledcích se podílel především export. Do 70 zemí bylo vyvezeno 813 000 hektolitrů piva, tedy o 6% více než v roce 2013. Tržby pivovaru vzrostly meziročně o 7% na hodnotu 2,3 miliardy Kč.
O ČMPA
Měsíčník Pivo, Bier & Ale založil a podporuje ČMPA, aby představil nejvýraznější osobnosti pivovarnictví - tradičního oboru, ve kterém Česká republika patří mezi pět světových velmocí. Členem ČMPA se může stát pouze profesionál, který působí v oboru pivovarnictví, sladařství nebo chmelařství. ČMPA hlasuje o prvenství v kategoriích klasickým způsobem, když výhradně vítězové z předchozích let volí vítěze uplynulého kalendářního roku.
Tisková zpráva Budějovického Burvaru
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.