Jednatřicetiletý Rus žijící v Praze se 20. června svěřil na svém facebookovém profilu s incidentem, který se mu měl stát na oddělení ORL na poliklinice Agel v Italské ulici v Praze. Personál se k němu podle jeho slov choval velmi hrubě, používal sprostá slova a navíc mu údajně jedna z pracovnic sdělila, že se tak chová, protože nemá ráda Rusy, Bělorusy ani Ukrajince. Společnost Agel tvrzení pacienta vyvrací. Dotyčný muž, jehož totožnost redakce zná a který od roku 2008 žije v Praze a mluví česky, si přál zůstat v anonymitě, a tak jsme jeho jméno v článku změnili.
„Čekám v čekárně kolem 12:30 na ORL v poliklinice Agel v Italské. Vychází sestřička, kouká na mě a ptá se, co potřebuji. Říkám, že mě k ní před pěti minutami poslala moje praktická lékařka a mám problém s uchem, podávám jí papírek od praktické lékařky s číslem dveří,“ začíná popisovat svůj pohled na incident na facebookovém profilu Dmitry.
Zbytek uživatel na facebookovém profilu podal jako přepis dialogu mezi ním a sestřičkou.
Dmitry popisuje, že v šoku vstává, podává sestřičce svůj telefon a ptá se, jestli opravdu řekla směrem k němu slovo k*rva. Odpovědi od sestřičky se Dmitry údajně nedočká, podle svých slov dál sedí v šoku v prázdné čekárně, zatímco sestřička si odnesla jeho telefon s fotkou kartičky. „Po pár minutách vcházím k lékaři, vevnitř trochu smrdí cigarety. Sestřička se na mě ani nedívá,“ pokračuje pacient v popisu situace.
Další dění už se podle Dmitryho odehrává u lékařky, která ho podle jeho slov vyšetřuje a předepisuje mu léky. Při odchodu se jí Dmitry údajně zeptal na jméno sestřičky.
Poté Dmitry podle svých slov v šoku vyšel z ordinace a o několik hodin později se o svůj příběh podělil na facebookovém profilu. Naše redakce s tvrzením pacienta konfrontovala přímo společnost Agel.
„O dotyčném incidentu víme a aktivně jej řešíme. Na začátek je třeba zdůraznit, že ošetřující personál jeho průběh vnímal zcela odlišně od pohledu, který dotyčný popsal na svých sociálních sítích. Naši zaměstnanci komunikaci pacienta vnímali z jeho strany jako emočně velmi vypjatou a z tohoto důvodu možná došlo k nedorozumění. Odmítáme ale, že by personál pacientovi tykal či použil jím popsané invektivy,“ odpověděl naší redakci tiskový mluvčí společnosti Agel Adam Knesl.
Dotyčný pacient naší redakci sdělil, že stížnost na chování personálu polikliniky skutečně poslal, což potvrdil i mluvčí Agelu. „Oficiální stížnost od pacienta jsme obdrželi a v zákonné lhůtě na ni odpovíme. Do té doby za nás bohužel není možné údajný incident probírat v médiích ani na sociálních sítích. Také konstatujeme, že pacientovi se dostalo řádného vyšetření, péče i vysvětlení zdravotního stavu. Lékařské tajemství nám neumožňuje sdílet s médii všechny relevantní informace, což věříme, chápete,“ vysvětlil Knesl.
Pacientovi nabídla právní pomoc nezisková organizace In Iustitia, která se podle informací na svých webových stránkách zabývá zajištováním sociálních služeb, právních informací a zastupování osobám dotčeným předsudečným násilím a prevence předsudečného násilí a projevů nesnášenlivosti. „Urgoval jsem Agel, jestli by mi mohli odpovědět na tu mou poslanou stížnost, protože jsem zatím nedostal ani potvrzení o přijetí,“ řekl naší redakci pacient.
„V nejlepším případě bych chtěl dosáhnout hlavně toho, aby se něco podobného nestalo ostatním lidem. Jestli za to někdo bude potrestaný, nebo ne, to je mi vlastně jedno,“ řekl pro naši redakci pacient.
Na dotaz, jak plánuje Agel zajistit, aby se toto případné jednání personálu znovu neopakovalo, Knesl odpověděl: „Z nedávného průzkumu mezi 500 našimi pacienty mimo jiné vyplynulo, že služby a chování našeho personálu hodnotí na výbornou. Na případné události s ošetřujícím personálem jsme se v dotaznících ptali. Pro tyto případy máme stanovené postupy a veškeré stížnosti a jiné události transparentně řešíme s oběma stranami. A nejinak tomu bude v tomto případě.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.