Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Metro O by se mělo stavět hned po dokončení linky D

Praha na podzim zadá studii proveditelnosti páté linky metra hlavního města. Na té se bude pracovat tři roky, stavět by se pak mělo po dokončení metra D v roce 2029. Studie má ukázat smysluplnost nové linky nebo určit vhodnou trasu.

Nesmí se křížit s plánem na tramvajový okruh

Pracovní skupina sestavená z odborníků napříč obory schválila zadání studie proveditelnosti metra O. „Jedná se o vizi rozvoje do budoucna, jedná se o řády desetiletí,“ podotknul na tiskové konferenci primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

„Nová trasa metra je něco, u čeho je nutné myslet na to, aby to vedlo a zasíťovalo městský pozemek, který následně bude možné použít pro výstavbu. Další klíčový aspekt je v ten, aby se to nekřížil s plánem na tramvajový okruh, který bude realizovaný nepochybně podstatně dřív,“ vysvětlil Hřib.

Práce na tři roky

Tým složený z dopravních urbanistů, architektů, dopravních inženýrů, sociálních geografů, ekonomů, pracovníků Ministerstva dopravy, Správy železnic a všech relevantních městských organizací chce studii, která mimo jiné prověří smysluplnost nové trasy s ohledem na očekávaný rozvoj města a jeho infrastruktury. Kromě toho také určí vhodnou trasu a umístění stanic, tak aby byla co nejvíc efektivní, a prověří technickou a technologickou proveditelnost.

„Na podzim bychom mohli vypsat zakázku na zpracovatele, někdy v horizontu 36 měsíců bychom mohli mít výsledky,“ popsal harmonogram na tiskové konferenci radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě). Stavět by se podle něj mohlo hned po dokončení metra D, které je zatím plánováno na rok 2029.

Okružní trasou bude cestovat přes sto tisíc lidí denně

Znění zadání ještě musí odsouhlasit Rada hlavního města, podle odhadu Scheinherra za studii město zaplatí asi deset milionů korun.

Metro O by mělo podle dřívějších informací vést z Nádraží Podbaba přes Dejvice, Smíchov, Budějovickou, Vršovice, Žižkov přes Vysočany až do Čakovic. Podle modelu zatížení by v budoucnu metrem O například mezi stanice Smíchovské nádraží a Olbrachtova cestovalo 140 tisíc lidí denně, z Budějovické by pokračovalo 110 tisíc stejně jako z Nákladového nádraží Žižkov. 

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Dopravní podnik hl. m. Prahy

Štítky metro O, metro D, stavba, studie, doprava, metro, Praha, Zdeněk Hřib, Česká pirátská strana, Adam Scheinherr, Správa železniční dopravní cesty, Žižkov, Rada hlavního města Prahy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Metro O by se mělo stavět hned po dokončení linky D  |  Domácí  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.