V brněnské Žabovřeské ulici, kde roste nový úsek dopravního okruhu, dělníci finišují se stavbou šalinového tunelu ve skále pod Wilsonovým lesem. Stavbu pracovníci dovybavují kabely a pokládají tramvajové koleje. Dopravní podnik očekává, že první vozy vyjedou na trať příští rok na jaře.
V moravské metropoli pracují na výstavbě nové části okruhu v Žabovřeské ulici už čtyři roky. Pro projíždějící řidiče či kolemjdoucí je jedním z největších posunů stavby dokončení půl kilometru dlouhého tramvajového tunelu. Na vybudování díla padlo jedenáct tun trhaviny a z místa stavaři odvezli téměř dva a půl kilometru krychlového horniny. Dělníci aktuálně pokládají tramvajové koleje, kabely a očekávají, že šaliny vyjedou na trať poprvé na jaře. Původně přitom měly vozy vyjet už v lednu.
„Z pohledu celkového dokončení stavby platí stanovený harmonogram. Nabrali jsme pouze krátké zpoždění v tramvajové části, kde došlo na požadavek ke změně zabezpečení. Jedná se ale o dílčí záležitost, celek zůstává zachován,“ sdělil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala.
Podle generálního ředitele brněnského dopravního podniku Miloše Havránka se po otevření stavby uleví městu i cestujícím. Na původní trasu se totiž vrátí tramvajová linka číslo 1, která nyní kvůli omezení nejezdí až do Bystrce. „Počítáme, že tramvaje vyjedou poprvé v dubnu. Přesný termín ještě není známý, ale i přes všechny problémy jsme rádi, že se jednalo pouze o krátké zdržení,“ řekl Havránek.
Dělníci pracují nejen v tunelu, ale také na silnici, kterou čeká rozšíření, aby se odstranil pověstný dopravní špunt. „Na stavbě pokračují práce na silniční galerii, protihlukových stěnách a zárubních zdech. Téměř hotová už je stavba provozně-technologického objektu, který bude sloužit jako velín pro řízení provozu v tunelu i galerii. Nosná konstrukce lávky pro pěší je také dokončena a nyní budeme osazovat zábradlí a pracovat na jejím napojení na navazující komunikace,“ sdělil Fiala z ŘSD, které je hlavním investorem stavby, jež skončí ke konci roku 2024.
Na projektu se podílí rovněž Brno, které zajišťuje okolní infrastrukturu. Buduje například lávku pro pěší nebo se podílí na rekonstrukci tamější kaple svatého Antonína z Padovy, do níž vložilo společně s dalšími firmami poselství pro budoucí generace. „V listu za naše město oceňuji, že se mezi hladinu řeky a skalní masiv podařilo vklínit velkou dopravní stavbu, zlepšit stav celé lokality a v budoucnu zpřístupnit kapli i její blízké okolí lidem,“ uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.