Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 6. března 2024, 08:33, aktualizováno 6. března 2024, 8:35
Praha 6. března 2024 (PROTEXT) - Padesát pět milionů panáků. Tolik vypili Češi v loňském roce legendárního bylinného likéru Jägermeister. I když je jeho přesná receptura tajná, všeobecně se ví, že jeho objevitelem byl Curt Mast, který ho po mnoha letech experimentování přivedl na svět v roce 1934. Mnohé ale může překvapit, že celosvětově oblíbený bylinný likér dostal od svého tvůrce do vínku také pevné spojení s přírodou a šetrné výrobní postupy respektující přírodní zdroje.
Každý panák Jägermeister v sobě obsahuje 56 výtažků z vybraných bylin, ovoce, květů a kořínků rostlin. Právě jejich kombinace je základem jeho nezaměnitelné a vyhledávané chuti. Přírodní ingredience jsou přitom od počátku určující i pro celkový přístup výrobce likéru, který si od přírody bere jen to, co je sama schopná nahradit. Přitom v současnosti význam tohoto postoje roste.
V uplynulém roce bylo poprvé průměrně o více než 1,5 stupně Celsia tepleji než v době před průmyslovou revolucí. Dopady klimatických změn na životní prostředí jsou nepopiratelné a potřeba chránit planetu je ve 21. století zcela zásadní. Proto se Jägermeister již v minulosti zavázal do roku 2030 celosvětově snížit svou celkovou uhlíkovou stopu o 42 procent.
Šetrnější doprava i balení
Svých závazků dosahuje Jägermeister i zdánlivými maličkostmi, které si člověk při jeho pití na večerní zábavě a při jiných podobných příležitostech nemusí vůbec uvědomit. Jednou z nich jsou etikety láhví, které jsou od roku 2022 vyráběné z plně recyklovatelného papíru.
Také balení krabic pro bezpečnou dopravu láhví bylinného likéru doznalo změn, kdy klasický karton nahradila lehčí vlnitá lepenka, která více šetří přírodní zdroje. „Právě změny v dopravě a logistice jsou pro naše cíle důležité, například pro dovoz zboží z Velké Británie od společnosti William Grant and Sons využíváme místo kamionů vlakovou dopravu a jen tím v Česku a na Slovensku ročně uspoříme 164 tun emisí CO2,“ říká Jiří Štětina, generální ředitel firmy Mast-Jägermeister pro Česko a Slovensko.
Správná teplota hraje roli
Novinkám se nevyhnuly ani tradiční panáky a party zkumavky Jägermeister. Vyrábí se ze stoprocentně recyklovatelného skla, respektive plastu a na akcích jsou opakovatelně použitelné. Součástí servírovacího rituálu je i teplota, kdy pro dosažení výjimečného chuťového zážitku má být bylinný likér podáván ledově namražený.
Právě teplota hraje významnou roli i při redukci emisí uhlíku během skladování oblíbeného bylinného likéru. "V Česku a na Slovensku jsme v našich skladech snížili maximální teplotu vytápění na 14 stupňů Celsia. Jen díky tomuto opatření ušetříme 10 procent elektrické energie," doplňuje Jiří Štětina s tím, že do hodnot trvale udržitelného rozvoje se mají možnost zapojit i zaměstnanci Jägermeister například dobrovolným vysazováním stromů ve svém okolí či podporou místních komunit.
O společnosti Mast-Jägermeister SE
Dnes nejznámější prémiový bylinný likér byl před 80 lety uveden na trh Curtem Mastem. Recept s 56 bylinkami, květy a kořínky zůstal nezměněn dodnes. Jägermeister je tradičně vyráběn výhradně ve městě Wolfenbüttel na severu Německa. Lahvování probíhá v továrnách ve Wolfenbüttelu-Lindenu a Kamenz v Sasku. Odtud je bylinný likér v charakteristické lahvi exportován do více než 150 zemí po celém světě. V roce 2022 byla značka s jelenem nejprodávanějším bylinným likérem na světě s celkovými prodeji 9,4 milionu devítilitrových kartonů. Rodinná firma zaměstnává asi 1000 lidí po celém světě.
Od roku 2020 zahrnuje portfolio značky také značku Teremana, tequilu založenou hollywoodským hercem a podnikatelem Dwaynem Johnsonem, a GIN SUL, který je vyráběn v Hamburgu-Altoně.
Více informací o společnosti a jejich značkách najdete na https://www.mast-jaegermeister.de/en/homepage/.
O Mast-Jaegermeister CZ s.r.o. a Mast-Jaegermeister SK s.r.o.
Společnosti Mast-Jaegermeister CZ s.r.o. a Mast-Jaegermeister SK s.r.o. působí na českém, respektive slovenském trhu od roku 2019, kdy převzaly distribuční operace firmy Rémy Cointreau. Obě firmy s více než dvacetiletou historií na obou trzích jsou největšími distributory prémiových importovaných značek v ČR a SR s nejkomplexnějším produktovým portfoliem; kromě značek z portfolia mateřské společnosti Mast-Jaegermeister SE (bylinný likér Jägermeister, který je nejprodávanější dovozovou značkou na českém a slovenském trhu, bylinný likér Scharf a prémiový bylinný likér Manifest) budují v Čechách a na Slovensku i široké portfolio významných značek společnosti William Grant & Sons (irská whisky Tullamore Dew, která je nejprodávanější značkou ve whisky kategorii v ČR i SR, likér Tullamore Dew Honey, lídr medem ochucených lihovin, na obou trzích nejprodávanější skotská whisky Grant’s, skotské single malt whisky Glenfiddich, Balvenie, Monkey Shoulder, Ailsa Bay a Airstone, Hendrick´s gin, likér Drambuie, islandská vodka Reyka a spiced rum Sailor Jerry).
Více informací o společnostech a jejich značkách najdete na https://www.mast-jaegermeister.cz/ a https://www.mast-jaegermeister.sk/.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.