Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Peníze, nebo partnerský život? Každý šestý Čech věří, že mu výhra v loterii přinese lásku. Obzvlášť to platí pro Gen Z

PR článek, aktualizováno 12. dubna 2024, 11:28

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Praha 12. dubna 2024 (PROTEXT) - Loterie Korunka oslaví svátek lásky Ultimátním Love Festem v Brně na 1. máje. Při této příležitosti připravila reprezentativní průzkum, který odlehčenou formou zkoumá rčení o štěstí ve hře a neštěstí v lásce. Ukazuje se, že 17,4 % Čechů na nic podobného nevěří, a naopak si myslí, že výhra v loterii může lásku přinést. S klesajícím věkem pak toto přesvědčení roste – že s výhrou najdou lásku, věří ve věku 54-65 let jen 15,2 % Čechů, ale u mladých od 18 do 26 let je to 21 %.

Odpovědi od vzorku 1050 Češek a Čechů ve věku od 18 do 65 let se dotýkají nejen spojení mezi výhrou v loterii a partnerskými či mezilidskými vztahy. Vyplývají z nich i zajímavé rozdíly mezi chováním nejmladší Generace Z a starších generací. Výhru v loterii pak zasazuje, mimo jiné, do kontextu aktuálních témat typu nedostupného bydlení.

Správný boomer se výhrou nechlubí

30,9 % Čechů sice nevěří testům lásky, ale stejně si je dělají. A pokud by si měli vybrat štěstí ve hře nebo štěstí v lásce, jednoznačně by volili to druhé (88,5 %). Nicméně mezigeneračním pohledem vidíme, že tzv. Gen Z zase tak jasno nemá a 17,6 % Čechů ve věku 18-26 let by preferovalo štěstí ve hře. To je výrazně více než u ostatních věkových kategorií a zejména vůči kategorii 27-35 let, kde tuto možnost preferuje jen 7,5 % dotazovaných.

"Naznačuje to, že mladší generace hledá okamžité uspokojení a možná ji méně zajímají tradiční hodnoty," hodnotí výsledky psychoterapeutická poradkyně Petra Petrlíková. "Souvisí to i s menší potřebou osobních kontaktů před preferovanými online sociálními kontakty a celkově urychlenou formou komunikace. Rychlost (i zpětné vazby) je součástí této generace."

Nejmladší generace je v odpovědích pak zároveň ta nejotevřenější - s výhrou v loterii Korunka by se nikomu nesvěřila jen zhruba desetina. S rostoucím věkem roste i procento lidí a nejvíce by výhru tajili Češi ve věku 54-65 let. Celkově by o výhře nikomu neřeklo 15,8 % Čechů. 65,2 % Čechů by se svěřilo alespoň partnerovi a 25,3 % by výhru oznámilo rodičům a blízké rodině.

Někdo mobil, někdo hypotéku

Další otázka je, jak potom s takovou výhrou v loterii naložit. Mladší část dotazovaných by se chovala racionálně - možnost umořit hypotéku (resp. jinak vyřešit bydlení) je sice nejčastější odpovědí všech věkových kategorií, ale absolutně nejvíc rezonuje u Čechů 27-35 let, kterých se také zřejmě nejvíce týká. Nejmladší cílová skupina 18-26 nedostupnost bydlení vnímá jako největší problém - celá pětina si myslí, že je jednodušší vyhrát v loterii než získat hypotéku.

17,7 % dotazovaných by si z milionové výhry nejprve zaplatilo dovolenou, z nejstarší kategorie dokonce celá čtvrtina. 8,2 % Čechů by si jako první koupilo auto a přes 5 % by se poohlíželo po akciích či kryptoměnách. Více lidí by celkově vyrazilo na večeři nebo uspořádalo party pro kamarády či rodinu, než kolik by jich ihned po výhře přemýšlelo o luxusním oblečení, botách a hodinkách. Ti nejmladší by ale upřednostnili mobil (5 %).

"Je zajímavé, že pro každého výhra v loterii symbolizuje něco jiného, a ne vždycky jde o pohádkové představy s milionovou cenovkou," říká k tomu Luboš Maxa, šéf marketingu Loterie Korunka. "Z výsledků ankety navíc i ta nejmladší generace vychází jako poměrně racionální. Pro někoho to může být překvapivé, my v Korunce tomu rozumíme. V mnoha ohledech jdeme Gen Z naproti tím, že umožňujeme hrát za nižší sázky, a přitom vyhrávat častěji."

V loterii můžete vyhrát i ex

Pokud bychom se místo nákupů a investic bavili o dobročinnosti, i zde je vidět velký rozdíl mezi mladšími a staršími generacemi - Gen Z a mileniálové by výrazně více podpořili zvířata než lidi. Věková kategorie 36-65 to má přesně naopak. Příklon k charitám podporujícím přírodu je pak napříč všemi věkovými skupinami více méně podobný, kolem 15 %.

Za zmínku stojí, že vedle potřebných, zvířat či přírody může výhra v loterii „zachraňovat“ také vztahy. 19,6 % dotazovaných Čechů by se vrátilo k ex, pokud by vyhrál či vyhrála v loterii větší částku. A i zde se ukazuje pevnější spojení štěstí v lásce a ve hře u Gen Z – ke svému ex by se z nich vrátila čtvrtina.

Průzkum realizovala Loterie Korunka pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos. Průzkum byl realizovaný v březnu letošního roku na reprezentativním vzorku populace ve věku 18–65 let, zúčastnilo se ho 1050 respondentů.

O Loterii Korunka

Loterie Korunka, jejímž provozovatelem je společnost Loterie Korunka s.r.o., se losuje od roku 1997. Ze všech číselných loterií v ČR dává na výhry největší podíl ze vsazených peněz. Kombinuje přitom svět loterií a kurzového sázení, když umožňuje sázejícím uplatnit různé herní strategie a expertní odhad v kombinaci s nastavením vkladu. Losuje se 6 čísel ze 49, a to dvakrát denně sedm dní v týdnu. Výhry jsou pevně stanovené, sázející tedy vždy dopředu ví, kolik mohou vyhrát, a to bez ohledu na to, kolik dalších hráčů vyhraje s nimi. Korunku lze sázet online, na pobočkách Tipsportu a Chance či v síti trafik GECO. Více informací je možné získat na www.korunka.eu.

 

 

 

 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.