Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 7. června 2024, 11:51, aktualizováno 7. června 2024, 11:54
Praha 7. června 2024 (PROTEXT) - Je všeobecně známo, že majitelé koček mají různé způsoby, jak krmí své mazlíčky. Nesprávný způsob krmení se však může výrazně podepsat na fyzickém i emočním zdraví kočky. Z toho důvodu připravila značka superprémiového krmiva Shelma reprezentativní průzkum na téma Co má česká kočka v misce? Ukázalo se, že více než třetina (33 %) českých majitelů koček si mylně myslí, že kočka je všežravec, nikoli striktní masožravec. Tento mýtus je častější mezi mladšími respondenty než u těch starších 55 let. Průzkum, realizovaný agenturou NMS Market Research na vzorku 800 majitelů koček ve věku 18-65 let, přinesl řadu dalších zajímavých zjištění.
Více než polovina zpovídaných (52 %) má doma jednu kočku, téměř polovina (48 %) má dvě nebo více koček. Tři ze čtyř majitelů koček (75 %) nakupují krmivo v supermarketu, a třetina (32 %) pak v online obchodě, který není specializovanou prodejnou chovatelských potřeb.
Kromě klíčového problému s nesprávným přiřazením koček k jejich nutričním potřebám, 30 % majitelů neví, že kočky by neměly být vegetariánky, protože jsou od přírody striktní masožravci. Stejně tak je velkou chybou podávat kočkám psí krmivo, 30 % respondentů si neuvědomuje, že dlouhodobé krmení psí stravou může kočce způsobit vážné zdravotní komplikace
Škodí kravské mléko?
Zažitým zvykem bývá dokrmovat kočku kravským mlékem, což může dospělé kočce způsobit stejné potíže, jako člověku trpícímu intolerancí laktózy. Pouze 34 % majitelů koček si myslí, že kravské mléko pro kočku není potřebné, ale neuškodí jí. Více než polovina (54 %) majitelů koček si myslí, že kravské mléko kočkám obecně škodí.
Kastrované kočky versus nekastrované
Dalším znepokojujícím zjištěním je, že 30 % majitelů koček neví, že kastrované kočky mají odlišné potřeby výživy než kočky nekastrované. Navíc 43 % majitelů přiznává, že nemají jasnou představu o tom, které suroviny mohou být pro jejich kočky škodlivé, přičemž 5 % nemá vůbec žádné informace a 38 % zná pouze některé rizikové suroviny. „Špatná edukace v krmení koček může u těchto zvířat vést k vleklým zdravotním problémům, které mohou být závažné a nákladné na léčbu. Proto je důležité zajistit kočce kvalitní, vyváženou a vhodně formulovanou stravu, jakou je například superprémiové krmivo Shelma,“ uvedla MVDr. Mária Macošková.
Správný výběr krmiva
Při výběru kočičího krmiva je důležitá znalost jeho složení. I přes to, že 81 % majitelů považuje vysoký podíl masa v kočičím krmivu za důležitý, pouze 34 % z nich má přehled o skutečném podílu masa v krmivu jejich mazlíčků. „U superprémiového kočičího krmiva Shelma garantujeme vysoký podíl masové složky ve všech našich recepturách. U granulí je to až 65 %, u kapsiček se jedná o 88 % masa a masových produktů (např. vnitřností) ve filetkách. V obou případech je to výrazně více, než mají nejprodávanější značky daných kategorií v kanálu hypermarketů, supermarketů a drogerií,“ dodala Andrea Němcová, brand manažerka značky Shelma. Zajímavé je, že při výběru potravin pro sebe jsou majitelé koček mnohem opatrnější. Až 92 % z nich čte složení potravin na obalu alespoň občas.
Průzkum realizovala značka Shelma pomocí společnosti NMS market research na vzorku 800 majitelů koček ve věku 18-65 let.
O značce Shelma
Superprémiové kočičí krmivo Shelma, které je na českém trhu téměř pět let, obsahuje vysoký podíl živočišných proteinů, jak v granulích, tak i v kapsičkách. Receptury bez obilovin podporují vitalitu a spokojenost koček, ať už koťat, dospělých i kastrovaných koček. V nabídce je také spousta pamlsků v podobě šťavnatých masových tyčinek a křupavých polštářků s obsahem zdraví prospěšných superpotravin. Kompletní krmivo Shelma, které se vyrábí v České republice v Brništi a ve Veselí nad Lužnicí, je k dostání je ve vybraných supermarketech, hypermarketech nebo v některých on-line marketech. Více na www.shelma.cz
Zdroj: Konektor PR
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.