Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 1. srpna 2024, 15:39, aktualizováno 1. srpna 2024, 15:48
Praha 1. srpna 2024 (PROTEXT) - Nová studie společnosti Kaspersky ukázala, jak se uživatelé staví k častým digitálním mýtům a pověrám.
Studie Excitement, Superstition and great Insecurity – How global Consumers engage with the Digital World odhaluje kontroverzní názory uživatelů na ochranu jejich osobních údajů. Například 49 % respondentů má za to, že zakrytí webové kamery na jejich digitálních zařízeních pomáhá zachovávat soukromí. Zároveň však 49 % věří, že anonymní režimy internetových prohlížečů spolehlivě skrývají jejich aktivity a identitu v online prostředí. Tato čísla odrážejí skutečnost, že stále může být problém rozlišit, co je bezpečné a spolehlivé, a co ne.
Digitální zařízení používáme již desítky let a kybernetickou bezpečnost považujeme za skutečný a zásadní problém, přesto ještě neumíme vždy dostatečně dobře rozpoznat, jaká ochranná opatření jsou opravdu účinná. Nejnovější průzkum společnosti Kaspersky Excitement, Superstition and great Insecurity – How global Consumers engage with the Digital World ukazuje, že se uživatelé mohou ve svých digitálních návycích a postojích k digitálnímu soukromí chovat dost rozporuplně.
Na jedné straně 49 % dotázaných považuje zakrytí webové kamery na jejich zařízení za účinné opatření k ochraně soukromí. Na druhé straně téměř polovina (44 %) lidí se baví online minihrami a kvízy, přičemž pro přístup k těmto zdánlivě nevinným aktivitám posílá své osobní údaje neprověřeným zdrojům a zveřejňuje své výsledky na sociálních sítích, čímž do této pyramidy neopatrného sdílení dat zatahují i svoje přátele.
Nadpoloviční většina všech uživatelů se obává, že hlasoví asistenti mohou neustále odposlouchávat a shromažďovat osobní informace. Téměř třetina respondentů (28 %) proto během důležitých osobních rozhovorů přepíná svůj smartphone do režimu letadlo.
Zároveň se však 40 % lidí mylně domnívá, že aktivací anonymního režimu prohlížeče se stanou na internetu zcela „neviditelnými“. Kromě toho je překvapivých 24 % ochotno kliknout na neznámé odkazy v komunikačních aplikacích, což může ohrozit jejich bezpečnost.
Anna Larkina, analytička webového obsahu ve společnosti Kaspersky, vysvětluje: „Náš průzkum zdůrazňuje význam informovaného přístupu ke kybernetické bezpečnosti a digitálnímu soukromí. Pro zajištění bezpečnosti a ochrany je nutné používat kritické myšlení, spoléhat pouze na ověřené zdroje a fakta a ignorovat nepodložené metody a mýty. Kromě toho může poskytnout neocenitelnou pomoc komplexní bezpečnostní řešení, které nabízí spolehlivou ochranu proti různým hrozbám a rizikům.“
Celá zpráva společnosti Kaspersky „Excitement, Superstition and great Insecurity – How global Consumers engage with the Digital World“ je k dispozici na odkaz.
Informace o průzkumu
Společnost Kaspersky pověřila v červnu 2024 společnost Arlington Research, aby provedla online průzkum mezi 10 000 respondenty. Cílem bylo zjistit jejich postoje k současným digitálním pověrám, roli umělé inteligence v životě lidí a tématu digitální nesmrtelnosti. Vzorek zahrnoval vždy 1 000 respondentů z Velké Británie, Německa a Francie a 500 respondentů ze Španělska, Itálie, Portugalska, Brazílie, Mexika, Ruska, Kazachstánu, Indie, Číny, Indonésie, Turecka, Saúdské Arábie, Spojených arabských emirátů a Jihoafrické republiky.
Zdroj: Kaspersky
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.