Počasí dnes4 °C, zítra9 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

První servisní plavidla pro námořní větrné elektrárny v Asii podpoří další průzkum využití hlubokomořské energie

PR článek, aktualizováno 23. srpna 2024, 7:39

Šanghaj 23. srpna 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Shanghai Electric Wind Power Group, dceřiná společnost skupiny Shanghai Electric (SEHK:2727, SSE:601727), nedávno v Čchi-tungu v provincii Ťiang-su převzala první servisní a provozní plavidla (service and operation vessels, SOV) pro námořní větrné elektrárny v Asii – Zhizhen 100 a Zhicheng 60. Tyto mateřské lodi z produkce společnosti Zhenhua Heavy Industries mohou provádět nepřetržitý servis a údržbu hlubinných a hlubokomořských větrných elektráren a do značné míry vyřešit nedostatky aktuálně běžně používaných námořních dopravních lodí, mezi něž patří krátké provozní období, neschopnost zajistit nepřetržitý provoz, časté zpáteční plavby, nízká efektivita a nevyhovující fungování v náročných podmínkách.

Liu Xiangnan, viceprezident společnosti Shanghai Electric Wind Power Group, uvedl: „Tato dvě servisní a provozní plavidla pro námořní větrné elektrárny v sobě spojují efektivní, ekologický a inteligentní provoz a údržbu a představují významné nástroje pro perspektivní systém hlubokomořské produkce větrné elektrické energie, který se stane motorem kvalitního rozvoje čínských kapacit v oblasti provozu a údržby námořních větrných elektráren."

Lodě Zhizhen 100 a Zhicheng 60 se liší svými parametry:

• Zhizhen 100 má celkovou délku 93,4 metru, šířku 18 metrů, hloubku 7,6 metru a konstrukční provozní rychlost 12,3 uzlu;

• Zhicheng 60 má celkovou délku 72,76 metru, šířku 17,5 metru, hloubku 7 metrů a konstrukční provozní rychlost 12 uzlů.

Obě dodaná SOV jsou navržena pro efektivní, udržitelnou, inteligentní a bezpečnou údržbu. Vyznačují se dynamickým polohovacím systémem DP2, objemným nákladovým prostorem s kapacitou umožňující uložení náhradních dílů pro výkonné větrné turbíny a soběstačností více než 30 dní.

• Lodě Zhizhen 100 a Zhicheng 60 jsou vybaveny molem s aktivní kompenzací vln, které zmírňuje výkyvy trupu ve vlnách pro efektivní přesun personálu a náhradních dílů a údržbu větrných elektráren i v náročných námořních podmínkách.

• K jejich výbavě dále patří lodní jeřáb se sklopným ramenem, pracovní člun, nástupní rám a plošina pro vrtulník z hliníkové slitiny.

• Plavidla využívají hybridní systém diesel-elektrického pohonu a lithiových baterií s plně elektrickým šroubem a stejnosměrnými přípojnicovými rozvody a jsou certifikována Čínskou klasifikační společností (China Classification Society, CCS) jako hybridní plavidla a plavidla šetrná k životnímu prostředí.

• Vyspělý systém inteligentního provozu zvyšuje efektivitu údržby a snižuje intenzitu práce, čímž prodlužuje provozní okno.

„Shanghai Electric Wind Power Group se jako průkopník, lídr a budovatel čínské námořní větrné energetiky intenzivně zapojuje do jejího rozvoje a růstu a aktivně reaguje na potřebu rozvíjet čínskou námořní energetiku na hlubokém moři," dodává Liu.

Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2486646/Shanghai_Electric.jpg 

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2346204/Shanghai_Electric_logo.jpg 

KONTAKT: Jin Shen, +86(21)33261246, Email: shenjin@shanghai-electric.com

 

Autoři | Tisková zpráva | Zdroj ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

První servisní plavidla pro námořní větrné elektrárny v Asii podpoří další průzkum využití hlubokomořské energie  |  Protext  |  Drbna.cz

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.